Etisk djurhållning iFokus

Etisk djurhållning

Etikettövrigt
Läst 2932 ggr
Mantissa
0

OT vad tror du?

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Detta är såå coolt så jag vet inte vad oavsett vad det är för något. Men vad tror DU att det är??

Cragan
2

tror det är en bluff men skulle va kul om dom hittade bevis för intiligent liv (rent logiskt borde det ju finnas på mer planter än denna)

Karmatarerskanise
1

Tror dessvärre inte på sådant. Det är så lätt att bluffa genom bilder idag.

Mantissa
0

#2 Fast det här handlar inte bara om bilder. Den har dna som åtminstone "till största delen" överrensstämer med vårt. Det lutar mest åt att det är ett aborterat (människo-)foster, men enl en av doktorspersonerna som har åldersbestämt den via avancerad röntgenutrustning (namngiven, välkänd och högt respekterad person inom sitt gebit) så ska denna lille "humanoid" vara mellan 6-8 år gammal! Vän av ordning skulle väll säga att det mest troliga är att det är ett foster och att åldersbestämningen av någon anledning blev fel (även om de testade och undersökte länge efter konstens alla regler.

Karmatarerskanise
1

#3 Haha ja det SÄGER dom ja ;) Vad bevisar det? Ingenting. Jag kan påstå att jag hittat konstigt DNA i min avföring, det betyder inte att det är sant ;) Att man är känd betyder inte att man talar sanning.

Mantissa
0

#4 ok men jag hade lagt mer vikt vid ditt påstående om du varit en ansedd person inom genforskning än om du som privatperson hävdade att du hittat spännande dna i något (vad som helst)

Karmatarerskanise
0

Jag lägger ingen vikt vid vad någon säger på det viset. Hade man funnit detta och det hade varit trovärt hade det ju blivit väldigt stort.

Uppenbarligen är detta inte det eftersom din länk var det enda som fick mig att se det.

Vem som helst som är forskare kan göra bilder, dockor och påstå saker.

Mantissa
0

Så länge det inte är 100% klarlagt vad det är så blir det knappast en stor nyhet. Jag har hört om detta både på radio (p3) och läst om den i tidningen (aftonbladet), så helt tyst har det inte varit. Arbetet med den har dessutom fått en egen dokumentär som släpptes nyligen. Denna har jag dock inte sett så jag ka inte kommentera den.

Karmatarerskanise
1

Dokumentärer finns det gott. Aftonbladet är en svallerblaska.
P3 känner jag inte till.

När det kommer på nyheterna och man går ut med saker som en världsnyhet så kanske jag börjar fundera på det.

Cragan
0

#8 P3 en salig blandning program från rena nöjes program till nyheter.

fast mesta dels lyssnar folk på P3 för att ha musik på jobbet

Silvestris
0

Jag tror ingenting utan låter experterna utreda det där. De kommer nog lyckas reda ut det där till slut.

Gronstedt
0

Varför skulle det inte kunna vara en vanskapt människa? Många kulturer tar hand om eller till och med vördar ovanliga individer. Inman någon gjort troligt att detta är en omöjlig genetisk defekt så tror jag förr på människa än på utomjording.

Karmatarerskanise
0

#11 Ska jag tro på att det är något så tror jag på människa jag med.
Men jag tror inte ens på det i dagens läge. Jag tror det är en docka.

VildaVittra
1

Tror definitivt  att det är en bluff. Varför i all världen skulle rymdvarelser vara humanoider och med bilateral symmetri dessutom? Dess skelett är identiskt med vårt, vad är den matematiska sannolikheten för det?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Mantissa
0

#13 det ligger något i det. Om man inte är av den tron att de har ett finger med i vår egen skapelse förstås, då är likheten ganska trolig:)

#11 Ja människa ligger nära till hands. Det som ställer till det är att den bara är knappt 15 cm lång och enl expertisen 6-8 år gammal. Den har dessutom om jag minns rätt end nio revbenspar. Är det en tidigare okänd mutation så är det ju verkligen jätteintressant!

Cragan
1

http://www.youtube.com/watch?v=-GYYYMEV5DY  vi finns ju nu i ganska stor variation

Mantissa
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

coolt:)