Etisk djurhållning iFokus

Etisk djurhållning

Etikettfisk-och-skaldjursodling
Läst 3156 ggr
VildaVittra
0

Endast i Japan

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Det landet fascinerar mig på så många plan. Vad tycker ni om den här tävlingen?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

NinjaKakan
5

Min första tanke är varför? Riktigt onödigt. Vad är det som är så roligt med att sitta och skopa upp fisk ? Finns väl bättre saker att slösa tid på. Dessutom känns det som ett stressmoment för fisken, och ett onödigt sådan. Såvida fiskar kan känna stress eller inte har jag inte en blekaste aning om. Dom kan ju skopa plastfiskar istället..Eller ngt.

NinjaKakan
6

Eller så kan vi ju köra Människoskopning. Vi stoppar ner lite folk i ett stort akvarium och sen i med några hajar och ser vem som blir kvar längst!

gulzebra
0

Haha herregud, vilken sport 😃 Men nä, jag kan inte se några problem i den, såg ut att gå så lugnt till så. Däremot kan man ju undra hur alla de där guldfiskarna lever i övrigt.

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

E-l-vira
8

Nej fy fasen, man ska inte hantera djur under stress överhuvudtaget. De kan bli stressade, skadade och de ska tas om hand under hela sina liv, inte bara under dessa "tävlingar".

Medarbetare på klickerträning.ifokus

sasha_setter
5

Vissa människor alltså….

Hälsningar Sasha, Zally och mig!

smulizzen
6

Undrar hur någon ens kan komma på tanken med det här?:/

Hälsningar från mig, ponnyn och kaninerna :)

[NinaCrown]
6

För er som är nyfikna så är detta en tävling på många festivaler även utanför Japan. Då får man den lilla pappershåven och ska fiska upp guldfiskar som du sedan vinner.

Man måste även vara försiktig som f*n för annars förstör man håven och får inte fortsätta. Alltså måste man vara så försiktig med fisken att den inte sprattlar sönder håven (som även går sönder väldigt lätt).

Därmed ser inte jag något större problem med det hela så länge fiskarna tas väl omhand även utanför tävlingarna och festivalerna. För mig känns inte detta värre än att folk jagar sina fiskar med håvar hemma kors och tvärs genom akvariet.

Cazzos
0

Håller med #4 och #7

Alenzi
0

Alltså. Egentligen tycker jag inte det ser värre ut än alla skönhetstävlingar (utställningar) vi släpar runt våra djur på här hemma.  Kan dock inte riktigt förstå varför man vill vara med i en fiskskopningstävling.