har minsta syrrans katt en hund ett gäng vaktlar o 12 ägg
Här hemma finns det en gemensam katt. Min äldre syster har 6 ödlor och en ökenråtta (sen den andra gick bort) och jag själv har 2 egna marsvin :)
Jag har gerbiler, roborovskihamstrar, hästar, degus, kanin och chinchillor :) Har även uppfödning av gerbiler, degus och chinchillor :)
Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering
www.kristallens.wix.com/kristallens
Sajtvärd på degus.ifokus
Oj, fråga snarare "Vad har du inte?"😉
Hundar, katter, numera bara en sköldpadda (RIP Gertrude, hon vaknade inte ur vintervilan), höns och vaktlar. Till våren är planen att skaffa kaniner, jag hade en underbar liten tjej här i vintras men som dog i en olycka. Ska kläcka fler vaktlar också samt fler höns.
Vad jag haft tidigare är aror, undulater, marsvin, kaniner, guldhamstrar, hamstrar och möss.
Märks det att jag är en djurtok? Kanske borde börja ta inträde när folk kommer på besök?
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
50 mjölkkor, 30 kvigor, 50 köttdjur. 15 vaktlar, 25 höns, 2 katter, 5 akvarium, 3 salamandrar.
Självförsörjande på kött, vilket känns bra. Grisar vill jag ha men pappa är inte riktigt med på det. Pappa jagar och skjuter några vildsvin, så det kanske inte behövs grisar ändå..
Själv har jag inga djur just nu.
Har haft hundar, katter, salamandrar, sköldpaddor, ökenåttor, råttor, marsvin och fiskar.
2 katter, 1 hamster, 2 råttor, 2 ormar och 2 fåglar och ett litet akvarium.
Råttor, möss, katter och en hund. För tillfället bor det även några gerbiler och en dvärghamster hos mig. Dom kommer från en nerlagd djuraffär.
Jag har även haft häst, guldhamster, kanin, marsvin, undulater, nymfparakiter, fiskar, räkor och snäckor.
Snart kommer jag även ha en majsorm eller 2. 🙂
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
Här finns hundar, katter, illrar, marsvin, hamster, getter, ankor, gäss, vaktlar och massa massa höns :)
LisenN sajtvärd på Nära föräldraskap ifokus
#5 Åh, kor! Sen första gången jag provade på jordbrukslinjen på skolan och därmed fick pyssla med korna och grisarna där har jag tyckt så mycket om dem :) Jag läser dock djurvård nu och har praktik på Mariebergsskogen varje onsdag, därmed är det tyvärr inte mycket jobb med djuren alls :(

åsnor, hundar, katter, ödlor.
På inköpslistan står kaniner och ankor för husbehov.
#11 åsnor verkar som roliga djur o får man fråga vilken sorts ankor du tänkt o skaffa 🙂 skulle fråga om kaniner med om jag skulle haft minsta lilla kunskap om dem

Svensk blå anka står jag på väntelista för. Tanken är att bli genbank och sälja det som går till nya bevarare och äta överskottet grovt uttryckt. Kaniner har jag svårt att välja vilken ras jag ska ha. Lutar åt vit lant för jag tycker de är "fulast" (alla ser likadana ut, vita med röda ögon) och har bra slaktkropp och snabb tillväxt. Men hjärtat klappar lite mer för belgisk jätte, tysk jättescheck och stora silver:)
#13 kul hoppas du inte behöver vänta allt för länge på ankorna o kaniner tja det var ju ett intresant sätt o välja på 😃
Jag har 4 illrar kort och gott! :) Men den dagen vi hittar vårt hus på landet kommer det garanterat att bli fler illrar, gärna ett par getter, höns och katter också. Kanske ett par kaniner och någon gång i livet när jag känner att jag har tid, vill jag skaffa hund :)
Sajtvärd på Iller.ifokus
Får se här..
Vi har sex hundar, tre kaniner, fyra marsvin och en katt.
På ingång är även en till hund, ett till marsvin och ev. kaniner.
Uppfödning av Belgisk Jätte, chinchilla.
http://utsiktenskaniner.weebly.com/
"The language of the heart can be understood by everyone"
Jag har en odåga till hund,labradoren Elis. En gul katta Freja. Gottingergrisarna Orvar och Cecilia och just nu 9 småttingar. Ett antal svenska svarthöns, 4 kejsarankor och två smaragdänder. Önskan är stor efter en brabant eller ardennerhäst.
Anna Sajtvärd på Lantliv
"Varje dag medför en ny erfarenhet"
En hund. http://www.parlkonst.se/oni/
Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973
Tre hästar, två hundar, tre getter, kossor, kanin och katt.
En hund, en katt och en kanin.
#10 Ja, det är mysigt, speciellt på sommaren när dem går ute. Vi säljer sen djuren till naturbeteskött.
2 katter och 7 råttor sitter jag inne med 😎
Små stjärnor lyser också i mörkret.
2 katter och 3 akvarium med diverse fiskar, har haft råttor, marsvin och kanin.
När jag skaffar hus vill jag även ha en häst, utöka med några mer akvarium, kanske en till katt, hundar, får, höns :)
Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .
Det var intressant läsning vill jag lova. Själv har jag 5 katter och det räcker, tror jag😃
Jag förstår mig inte på hur folk kan ha råttor och marsrvin och ormar och andra kräldjur som husdjur. För mig är det något som katterna släpar hem åtminstone möss och ormar och de senare är jag paniskt förskräckt för. Jag är inte särkilt förtjust i de andra heller. Och illrar. Jag skulle aldrig sova med en iller i min säng som jag gör med mina katter. Jag tror att de kommer att bita mig i halsen🤪
Men jag lägger inga värderingar i vilka husdjur folk har så länge som det är lovligt att ha dem och man sköter om dem.
Själv skulle jag kunnat tänka mig att ha en hund om jag inte haft MS då min man är till sjöss så krävs det att man orkar gå ut med den. En berner senner😃
#26 Det finns fördomar om många djur, och om råttor finns det god vet hur många. Jag har respekt för dem som är rädda och har fobi, men är det så att man bara tycker att de är äckliga så kan jag inte låta bli att dra fram en råtta när jag har besök, bara för att bevisa att de inte är så snuskiga som folk säger haha 😃
Små stjärnor lyser också i mörkret.
# 27 Ja jag vet det. En kusin till min man hade en råtta som sällskap och han var hela familjens kelgris och väldigt social. Och jag vet också att råttor är väldigt intellegenta varelser men jag önskar ingen större kontakt med dem i synnerhet inte dem som mina katter kommer hemdragandes med😃
Jag har här hemma:
En sankt bernhardstik på 5 år som heter Lillan
Två kastrerade bondkatter (huskatter) som heter Findus (snart 4 år) och Fia (fyller 15 år iår)
5 kaniner som heter Albin (belgiskjättekorsninghane på snart 5 år), Ella (dvärgvädur rexhona på 1 år), Viola (Lejonhuvad dvärgvädur/dvärgvädurhona på 10 månader), Smilla (lejonhuvad kanin, ev korsning på snart 2 år) och Flizan (lejonhuvad dvärgvädur/lejonhuvad kanin, 3 år).
6 marsvin som heter Lotus (self, lite mer än 2 år), Blixten (skinny, snart 4 år), Pepsi (pet, 1½ år), Max (Peruan, 3 månader), Trazzel (lunkarya, 6 månader), Enzo (teddypet, lite mer än 1 år).
Fiskar
Ella och Viola på bilden, vid försök att para ihop dem (Ella till höger är ej tjock utan det beror på sättet hon sitter på)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Bara tre råttor i dagsläget. :)
Hemma hos mig bor det två katter, en iller och en hund.
#26 Hihi jag som litar mer på min iller när jag sover än jag litar på katterna😃de där katternas favorit aktivitet är ju att brottas med mina fötter om de hamnar under eller utanför täcket…
Följ min och mammas matblogg på Instagram Frosserian
Vi har två katter, och det duger än så länge. Vi har pratat om att köpa en till om ett par år, när vi bor större och min sambo har fast jobb.
Jag skulle även vilja ha reptiler, men det får också vänta.
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se
Tre hästar (Connemarorna Little Sparrow "Sparven", hennes mamma Primula II och araben Cemaala)
Fyra kaniner (Dvärgvädurarna Elsa och Ike, Tyska jätteschecken Tiger och dvv-korsningen Mimmi)
En leopardgecko (Lilla My)
En katt (Huskatten Akilles)
En hund (Bichon havanaisen Qira)
Jag ahr just nu bara två lejonhuvade kaniner; kastrerade hanen Nickor som snart är fyra år och honan Leia som fyller ett år nu i mars. :)
Jag har tidigare haft dvärghamster (kommer inte ihåg exakt vilken sorts dvärghmaster, jag var ganska liten och det var min mamma som tog hand om den), guldhamster, kaniner (har jag haft större delen av min uppväxt) och råttor. :)
När jag och sambon flyttar till hus vill vi skaffa oss anor och höns och så vill vi gärna ta hem en katt från ett katthem. Vi har även pratat om att kanske skaffa oss alpackor när vi har tid, råd och utrymme för det. :)
Seeing isn't believing, believing is seeing.
/Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus
I mitt hus(och utanför) bor idag:
En hund vid namn Paxton, han är en Berger des pyrenee a face rase
Två katter, smyga och Kaos
Fem illrar, Millan, Nala, Simba, Ludde och Daisy
Några möss
5 köttkaniner
2 sällskapskaniner
När det kommer till vad jag haft, hmm.. Nu får vi tänka till lite.
Gerbiler
Duprasi
Jordekorre
Hamstrar(Alla sorter)
Sjusovare
Pygmemöss
Zebramöss
Opossum
Stäpplämmel
Natalmöss
Råttor
Jirdar
Fiskar
Ödlor
Vaktlar
Drömmen har alltid varit en Virginia Opossum.
Men även att ha en gård som är självförsörjande på kött och ägg :)
Hälsningar Malin

#36 Vi delar dröm:) Den dagen jag lyckas finansiera det ska jag bygga ut huset med en VO del (3m takhöjd och direktanslutning till rastgård). plan b är att köra en fristående friggebod.
Vi har fem får (Märta, Welma, Josefin, Matilda och Lill-flickan), två grisar (Agnes och Wilfred), tre myskankor (Knatte, Fnatte och Tjatte), 10 höns (fem brahma och fem dvärgkochin), två kalvar (Lillan och Syster), en hund (Zero), två kaniner (Mario och Mimmi) och fyra katter (Missan, Sotan, Gizzmo och Trisse.
Jag har fem akvarium med massor av fisk, snäckor och tre dvärgklogrodor. två underbara huskatter Sigrid och Svea. Så har jag för tillfället 32 marsvin, jag föder upp nonself harlequin och magpie till utställning och kel.
Har tidigare ridit i massor av år och haft även kaniner, undulater och möss.
Jag har alltid haft djur i mitt liv och tänker inte prova att vara utan.
#39 Gud vilken härlig bild! Hur sjutton fick du alla att sitta still?
Jag har 3 katter för tillfället.
Har tidigare haft massa smådjur men har tyvärr blivit allergisk mot mina favvisar råttorna :( Hoppas på att det blir en häst också såsmåningom.
Jag har inga djur alls längre. Mamma blev dödsallergisk mot mina smådjur så jag fick ge upp det. Samma år flyttade jag in på internatet där vi har djurförbud, och det känns helt fel att ha djur jag bara kan kela med tre dagar i veckan och sedan överrösa ansvaret till mamma som inte ens vill ha några djur.
Här hemma bor det två marsvin, en hamster och massa fiskar :) Och lite damråttor.
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Inne i huset bor:
Jag och maken, människor båda två
En goldentik på 4 år (som väljer själv om hon följer med till jobbet dagtid eller är ute i hundgård)
En alaskan husky/grönländare/schäfer på 9 år (han följer med mig till jobbet)
En oreg siberian husky på 10 år (hon är i hundgård dagtid dock)
En grönlandsvalp på 7 mån (som bara bor inne pga brutet ben, och är med på jobbet nån dag till. Bara hon är friskförklarad flyttar hon ut i hundgård på heltid igen)
2 skäggagamer
2 leopardgeckos
Ett akvarium med grodor, kopparbarber och bilbukar
Ett akvarium med guppy/endlermix
Ett saltakvarium fn bara med levande sten
2 degus
5 gerbiler
En ögonfransgecko
En vipergecko
Ett gäng kackerlackor, afrikanska jättelandsnäckor, vandrande pinnar och mjölmaskar.
ca 150 tammöss (till sällskap, utställning och vidare avel)
I fårstallet bor:
3 kastrerade hankatter, alla effektiva musjägare (2 avlivningshotade från katthem, väldigt skygga)
5 tackor av Gestrikefår samt en kastrerad bagge av samma ras, alla tackorna dräktiga. (de bor givetvis ute i hage på sommaren)
4 honor och en hane av rasen mellerudskanin
I stallet bor:
3 baggar av rasen Gestrikefår, 2 ska slaktas och en flyttar snart till ny ägare (även de har givetvis bott ute i hage på sommaren)
2 hanar och 2 honor av rasen mellerudskanin. Ena hanen ska snart slaktas, om han inte hittar nytt hem före.
3 tuppar och 9 Hedemorahönor
I hundstallet bor:
8 siberian husky, 3 hanar, varav en kastrerad, resten tikar, i åldrarna 3-8 år. Hälsar på inne då och då, nån i taget, men alla skyndar glatt ut igen efter 30 min, 3 av dem kan tänka sig att sova inne nån natt då och då.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
#26 Man kan inte förstå sig på allt haha :)
Jag är inte så förtjust att ha ormar hemma, men det funkar (sambons djur)
Däremot spindlar och vissa andra kryp klarar jag inte av att ha hemma i längden tror jag. Har för lätt att börja känna ett obehag av kryp av någon anledning :P
Men råttor, där har du mysiga djur ;)
Hund, råttor och fiskar ;)
_All animals deserve a home, a family that cares, and a life to live.
_
Fågel, fisk och mittemellan 😃
En hund, en kanin, två katter, två undulater och akvariefiskar 🙂
#43 - Hur hinner ni med 12 hundar? Huskysarna drar ju visserligen i spann, men tränar ni någonting med de 8 förutom att dra? *nyfiken*
#47 man tränar oftast inget annat när man har så många huskys, utan satsar fullt ut på drag :)
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Har bara katter just nu , 3cornish och 1 maine coon.
Önskar mig ett akvarium och en ny spindel då hon dog för inte så länge sen.
Medarbetare på Cornish rex iFokus & Flyg iFokus

#47 Vi tänker mer berikning, dvs att ge dem utlopp för sina naturliga beteenden. Det är de strålande nöjda med.
De dragtränas 3-4 dagar i veckan, och rastas varje dag i ett stort hägn (ungefär som en hyfsad villatomt). När det är för varmt för drag, blir det promenader då och då, men främst umgänge i hägnet.
Några av dem lägger vi blodspår åt. Goldentiken och blandrasen med schäfer i kräver lite mer, och får det.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
Här bor illrarna Phoenix och Camaro, och de äger en människa (undertecknad) och en stjärtländsk fårhund (shetland sheepdog) vid namnet Keir på 7 månader.
Ser mig inte som djurägare, utan snarare som djurägd.
Har haft en bunt andra arter tidigare, men just nu räcker det ganska bra med dessa.
Paulina
4 katter, 1 kanin och 3 akvarier.
Ett liv utan djur skulle vara otänkbart för mig och mitt hjärta brinner extra mycket för de overgivna och hemlösa katterna. Har tidigare varit stödhem till Akutgruppen, Djurhjälpen och Östgötakatterna naturligtvis fäste jag mig vid kissarna så de fick stanna hos oss.
Förutom ett gäng kissar så har vi också 2 hundar samt 5 akvarier för kissarna vill ha egen färgtv med mycket spänning.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren
1 Chihuahua och 1 bondkatt!
2 av mina underbaraste vänner
MVH en djur o kramgalen Ida 
lifewithapaw.blogg.se - Bloggar om djur, natur, fotografering och mitt iv
Medarbetare på Bortskänkes och Chihuahua
#48 - Jag var dock nyfiken på hur dem gör. Bara för man oftast inte gör det betyder de ju inte att de tillhör den skalan.
#50 - Okej, där ser man. :) Tack för svar!
Vill uppdatera #42, det har nämligen flyttat in en "liten" vovvsing hos oss :) Så nu bor här två marsvin, en hamster, fiskar och en hund :)
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

En hund, en kanin, 5 hästar.
Men spenderar hela dagar på en bondgård eftersom jag jobbar där och vi har ca 90 kor, lite får och hästar.
5 hästar, 8 hundar, 7 får, en flock höns, 5 katter och två tamråttor.

Hundar, katt, ormar

Jag har 12 gotlandsruss, 2 kallblodiga travare, tre katter och lite dammråttor……
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss
5 katter, 2 hundar, 2 fåglar, 1 kanin och 3 hästar.
Medarbetare på Hundparkour.ifokus
Jag har en hund, en kanin, två hamstrar & en häst. 🙂
Här hemma bor det ett gäng fantastiska marsvin :) Har tidigare i livet haft även hund, katt, hästar & kanin.
/ Emma
Nidos marsvinsuppfödning - Rex och Self DE white
Endast en speciell lagomliten kanin :3
//Joanna
Här hemma finns 8 råttor, 2 kaniner och en guldhamster :)
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram
Fina bilder ni lägger in på era djur 😃
Två gigantiska katter och några dammråttor… en och annan fluga också kanske. 😇
Bara för att något är och alltid varit betyder inte det att det är rätt.

Hos mig bor det oftast 3 huskatter. Ibland blir de 4 eller 5 (när jag är akuthem åt katthemmet som jag är volontär på)🙂
Här bor två hundar, fyra undulater och två snäckor.
Medarbetare på Undulater och Burfåglar
Här hemma bor 2 hundar en schäfer o en amstaff tikar.
3 räddade marsvin en hitte katt, vi skall snart flytta men när vi kommit i ordning så skall vi adoptera en till.
Sist men inte minst kaniner Pepsi .
Jag äter inte mina vänner. Djur har rättigheter. Djur vill oxå leva.
Här bor det 3 dvärgar :) :D En snart kanske en liten guldhamsterpåg ;)
Jag har 1 hund och 1 kanin 😃
Har tidigare haft katter,hamstrar marsvin och även fött upp marsvin och kaniner tar fortfarande kullar på min kaninhona jag har nu
Hos mig bor det ett gäng underbara havsgrisar! 😃
Ett stycke hund.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

Hästar, får, kaniner, höns, katter, hundar, marsvin och fiskar.
En hund, två katter och en hamster.
Jag har fyra katter hemma. Men jag är uppväxt med djur och har tidigare haft hund, kaniner, marsvin, undulater och papegojor.
Dessutom har jag och min syster två hästar (en New Forest och en Shettis, min syster äger dem och jag hjälper henne med dem).
/Matilda
Jag äger två hundar och fyra katter och en fågelspindel. Egentligen skulle vi inte ha så många katter. Men tre av dem är riktigt hemska vanvårdfall och det kan jag inte "låta bli" att ta in när jag har möjlighet. Ingen av de tre var ens 12 veckor, den yngsta var ca 6veckor och vart ursläppt ur en bil som sedan bara åkte. Skulle inte tveka att göra om det även om jag egentligen inte planerat fler katter just nu.
Jag har en hund, en katt och fyra kaniner (och ett gäng akvariefiskar ;))
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
En lite kanin ^^