Etisk djurhållning iFokus

Etisk djurhållning

Etikettkluringar-och-undersökningar
Läst 5391 ggr
VildaVittra
6

Kan du styckningschemat- Nöt?

Vet du var delarna egentligen sitter på djuret? Jag kan erkänna att detta blir en övning även för mig.

Det finns inga blodiga bilder alls i den här kluringen, så även känsliga kan testa sina kunskaper.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[PuffBuck]
0

Nej jag hade ju INGEN ANING så jag gissade mig fram ^^' Någon idé på bog, bringa och flank men annars var det ju helkört!

VildaVittra
0

Så namnet RUMP-stek gav inga associationer om platsen på djuret?😃

Jag fick faktiskt tänka till själv, trots att jag just gjort kluringen.☺️

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Mantissa
0

11/16 och då ficka jag gissa på filén! Svår utmärkning på ryggbitarna tycker jag och vissa bitar som den i jumsken hade jag ingen aning om vad det kunde va

Silvestris
0

10 rätt, helt ok.

Cragan
0

7 rätt får gå o skämmas

[sakring2]
0

9/16 Men jag ska erkännat jag satt med ett styckningschema i handen men inte 17 fanns dina beteckningar med där och så fanns det en del beteckningar på mitt schema som du inte hade. Jag talar om Vår kokbok.

VildaVittra
1

#6 Jag använde citygross styckningsschema.

[sakring2]
1

OK det förklarar saken. jag undrar var vardagsbiffen på kon sitter. De sålde det vid något tillfälle i sin butik här😃

JossanH
0

7 rätt, vilket var bättre än väntat men vissa saker förstår man ju på namnet vart de borde sitta. Äter inte kött och har aldrig gillat stora köttbitar så vad som varit vad har jag inte haft en aning om ;)

Sajtvärd på Iller.ifokus

LisenN
0

10, bättre än förväntat haha.

LisenN sajtvärd på Nära föräldraskap ifokus

[GunillaF]
0

11/16. Inte riktigt nöjd för jag har varit älgjägare i många år och därmed varit med vid slakt och styckning så jag borde ha kunnat bättre…

Lorita
2

i min värd så styckar man så här http://www.scan.se/kottguiden/not 😇

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Mantissa
0

#12 Det var lite mer vad jag hade väntat mig

Karmatarerskanise
0

Detta var alldeles för små styckindelningar för att jag skulle reda ut det. Har bara lärt mig de större delarna :P

moondancer
0

Hälften rätt, svårt men intressant

//Olle
Sajtvärd för svensknatur.ifokus, miljö.ifokus och studier.ifokus

[sakring2]
0

# 12 Det såg mera bekant ut.

Zabbio
0

8/16 men så styckar jag ju inte kor :P

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Barrow
0

13 rätt vilket jag tycker är mycket bra då jag inte styckat, men vi fick lära oss en del på en matlagnings kurs för så där 35 år sedan. Många svar är lätta om man har någon hum om exteriör.

[tk1971]
0

12 rätt, hyfsat bra tycker jag. Lite har man lärt sig alltså : )

[Annamaja27]
0

Kul! men inte helt rätt enligt mig - men ganska.

Här är ytterliga info fr Scan där man kan läsa mer om de olika detaljerna o vad de bäst används till.

CelsiusT
0

Jag fick 10 rätt. Men tyckte inte detta styckningsschemat är helt rätt. Dessutom byttes stora och lilla fransyskan plats i min mening?! Om man nu ens vill benämna som stora och lilla…

Medarbetare på westernridning.ifokus

[sakring2]
0

# 20 Ja jag ger inte mycket för City gross styckningsschema🤔

Lorita
0

#22 det är från scan (#20) dom styckar en hel del vad jag vet,

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

AkaiTsuki
0

Ja! hela 6/16 *host*  Har dock aldrig vetat direkt… Har gissat lite bara

//Joanna

[sakring2]
0

# 23 Det var precis det jag menade. Om du läser hela tråden så ser du att jag satt med ett styckningsschema i handen när jag svarade på frågorna och inte fick rätt. Då undrade jag vad det styckningsschemat som använts kom ifrån och fick till svar att det var från City gross. Jag tror mer på Scan är vad jag tror på City gross och som jag skrev tidigare jag undrar var vardagsbiffen på kon sitter som de sålde på City gross här.

AkaiTsuki
0

lite OT men har ett minne från city gross 😃 

På väg hem en bilfärd, med förra kaninen stog jag och rastade honom utanför city gross styckningsgrej eller vad det va och så såg jag ett par arbetare där som stog och stirra och småskratta på mig som stog där med en kanin som gick runt och käkade gräs 😂

//Joanna