Etisk djurhållning iFokus

Etisk djurhållning

Etikettpresentationer
Läst 3409 ggr
VildaVittra
5

VildaVittra!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Egentligen borde väl denna presentation gälla den som heter Vilda Vittra, som jag tagit mitt nick ifrån, dvs min kissekatt och tillika ohyreansvarig i torpet samt i fjäderfänas boning.

Men nu ska ju det vara jag som presenterar mig.

Jag bor utanför Uppsala med mina draghundar, en katt, ett gäng höns (som oturligt nog oftast visar sig vara tuppar), några vaktlar samt en sköldpadda. Jag äger några katter till men de bor kvar i gamla huset som mamma numera bor i efter att jag flyttade. Det kändes onödigt att flytta på en dement 23 år gammal hankatt eller att ta hans kattkompisar ifrån honom.

Varför jag håller fjäderfän är pga att jag sätter kvaliteten framför priset på min mat, jag vill veta hur det som ligger på min tallrik har haft det när det var ett levande djur.

På planeringen står att införskaffa angorakaniner till ullproduktion, överskottet av djur kommer slaktas, så inget går till spillo.

Jag är även enormt miljömedveten, så jag kämpar för att minska mitt ekologiska avtryck genom att återvinna, återanvända och odla så mycket jag kan själv. Färdas gör jag med mina fötter, med min cykel, bakom hundarna eller med kommunala färdmedel.

Ni är varmt välkomna till detta nya forum, jag hoppas att ni kommer ha kul.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus