Köttproduktion och etisk djurhållning?
Jag skulle vilja komma i kontakt med gårdar som har köttproduktion och har en uttalad inriktining på etisk djurhållning. De som tar det ett steg längre än de regler som exempelvis finns från KRAV. Är det någon som vet någon? Jag skulle vilja komma i kontakt med likasinnande.
Själv driver jag Resta Gård och vi har som inrikting att satsa på lantraser och etisk djurhållning, dessutom ekologisk och KRAV-certifierade såklart. Vi tror på att det finns en markanad att sälja kött som inte bara är ekologisk utan även moralisk rätt och riktig med extra omsorg för djuren och naturen. Störst skillnad blir det på gris och kyckling/äggproduktion. Jag har inte kommit igång med fågel än men jag har lamm, nöt, gris och mjölkproduktion (opastöriserad) med försäljning direkt till konsumenter i min gårdsbutik på gården. Se gärna på FB 'Resta Gård' eller www.restagard.se
Det ser ju hur fint ut som helst!
Själv håller jag bara djur till husbehov (och ägg till grannarna), synd att det var så långt bort, hade gärna handlat av er.
Säljer ni slaktrens? I så fall kan jag ju tipsa om er inne på barf i fokus.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Hur ser det ut på Åby Gård, straxt norr om Stockholm?
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
#2 Jag har tyvärr inte varit in där.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
#3 Inte jag heller men dom har gårdsbutik där dom säljer chark av olika slag från egenuppfödda djur.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
Åh fler som TS tack! :) Funderar starkt på att ta mig en lååång tripp för att kunna köpa etisk bra mat till katterna och sambon.
www.kattstatus.se - Allt du behöver veta om katter
#0, kolla in Norrbete (www.norrbete.se) och Mårdstorps gård (http://mardstorp.se/). Dessa har verkligen tagit sin produktion några steg längre än t ex KRAV.