Etisk trädkramning?
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
Det är ju i alla fall bra att hon bryr sig, är bara synd att hon (och en eller två andra i den tråden), inte alls verkar vara införstådda med hur träd fungerar och förmänskligar dom.
Högst oestiskt att krama träd. De kan inte ge sitt samtycke, det är alltså en grov kränkning av deras person.
Man kan väl säga att hjärtat är på rätt ställe, nu är det bara mer kunskap som behövs.
Men just det att träden förmänskligas i den tråden är ju samma problem som man ofta har med djur, de förmänskligas på helt fel sätt (hundar behöver inte ballerinakjol och träd behöver inte gå på bio)
l'm back
Det går inte ens att skratta åt ett så gigantiskt fjärmande från verkligheten. Visst är miljöförstöringen ett problem, men frågan är om inte dessa totalt okunniga "do-gooders", som vill lägga så enorma krafter och resurser på att slå sönder ekosystem för åstadkomma en disneygullig fantaisvärld är ett lika allvarligt hot …
Hur ska det gå när de där människorna börjar stifta lagar mot biologisk nedbrytning?
Man får väl innerligt hoppas att dom växer upp och med tiden lär sej hur världen och naturen fungerar. I verkligheten.
Det finns så många som lever i en fantasivärld. Eller bubbla kanske man ska kalla det.
Hälsning från en stor djurvän
Man undrar hur dessa personer kan äta alls. Behöver inte potatisar kärlek, till exempel? Eller blomkål? Eller sojabönorna deras tofu är gjord av? Eller är det som vanligt bara de söta och/eller ståtliga varelserna man behöver ta hänsyn till?
#6 Det finns ju en kosthållning då man bara äter frukerna dvs sånt som växten vill man ska äta.
l'm back
#7: Det funkar ju bara om man skiter där växten vill att fröna ska hamna. Under förutsättning att man äter fröna, alltså.
Men det här är ju en slags ätstörning i mina ögon.
#6 Nu skall du/vi väl inte vara sån som påpekar sådant? Kålrot o majrova är lika gulliga som körsbär o nyponrosor, eller?
#10: Majrova måste vara sötare än kålrot, va? Den har ju till och med ett tjejnamn … *ironi*
Men gud, ni fattar väl att hen skojar?
#12: 1: På vilka grunder påstår du det? Hen uttrycker samma tankar som många andra veganer.
#13 Hört talas om att trolla? Är ett typiskt trollinlägg där man vet exakt hur man ska lägga upp en text för att väcka reaktioner men inte vara för uppenbar. Och hen lyckas ju alldeles utmärkt med reaktionerna med tanke på denna tråd :)
Troll eller inte. Så här ser vardagen ut för många veganer som inte vet vart dom ska dra gränsen. Dom kan inte äta si och inte så och till slut inte alls på grund av etiska själ och det spårar till slut ur helt. Men dom ser det inte själva. Dom känner sej som riktiga hjältar som vill rädda världens alla djur och natur. Mycket fina tankar i och för sej, men hemskt att stå som anhörig och se hur det går käpprätt åt pipan.
#15 Om man är vegan och tycker att träd är medvetna individer så är man inte bara vegan utan även fanatisk. I så fall är jag väl respektlös mot dessa veganer. Men jag är fortfarande säker på att det är en trolltråd då det spårar ur lite väl mycket, och ja om personen är seriös är det en konstig person punkt slut.
#16 Många veganer? Hur många? Jag känner inte en enda med de där tankarna
Fast det var som gulligt tycker jag, att bry sig om träden…🌺
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
#17: Nu var det inte tankarna om träd som medvetna individer jag framhöll som typiska för veganer, utan tankarna att man ska tvinga andra varelser att leva på artfrämmande vis för att man tror att det är "etiskt".
#17 Finns det veganer som inte är fanatiska? I min värld får man ha vilken kosthållning som helst bara man inte försöker frälsa mig o andra om att det är det enda rätta.
# 18 Håller med.
Tror att det är en enda välvilja alltihop och om hen nu skulle ju gå ut i skogen och peta insekter från träd så lär det inte rubba vårat ekosystem.
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund