Unga bönder
Någon som följer Unga Bönder? Det är många bond program nu, men jag älskar dom. Förhoppningsvis får fler människor insyn hur vardagen ser ut hos våra bönder.
Hälsning från en stor djurvän
vilken kanal går det på har totalt missat att programmet ens finns
Tack. Ska ta och titta på dom.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
#1 Fyran. http://www.tv4play.se/program/unga-b%C3%B6nder?video_id=3066376
Nu har jag sett de två första avsnitten och serien är ganska bra, det visar just på hur mycket de tycker om sina djur.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
#3 tackar får ta till o kolla lite
Jag tycker progamet speglar dagens djurgårdar på ett mycket seriöst sätt. Hur djuren har det och hur mycket djuren betyder för ägarna. Jag känner ju hemskt många djurbönder och ser likadant där. Så det känns extra fint att det återspeglas i ett tv program där många fler kan följa dagarna på en gård. Ägarnas slitgöra men glada positiva inställning.

Jag tycker att det är en väldigt trevlig serie, försöker inspirera min sambo att vilja ha gård. Han hade dock direkt en poäng; alla i serien har ärvt sina gårdar och har i princip fortsatt med något som redan finns. Det är nog inte lika lätt att bara starta en gård för oss :P
#& Man kan köpa en gård som är i drift. Det är ett tufft jobb, men man behöver inte gå på gymmet efter jobbet😉Fysiskt arbete så man tränar kroppen hela tiden och frisk luft (om inte utgödslingen brakar ihop)
#6 Vi ska starta upp en verksamhet (biodling men vi kommer att ha djur som hjälper bina med) på vår gård från scratch och jag kommer nog att skriva om det inne på hållbar livsstil.
Vi har däremot ärvt själva gården men min pappa och farfar var mer intresserade av maskiner än djur och odling. 🙂
l'm back