Anatomiska kunskap i bristvara
Peta visar återigen att de bara räknar ulliga och gulliga djur som djur.
"All animals have the same parts" skriver de på denna bild LÄNK
Jaså? Har daggmaskarna muterats och människorna utvecklat ryggfenor sedan jag studerade? 😕
Vad ska man göra för att få djurrättsaktivister att inse att deras livsstil har ihjäl miljontals djur?
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
hejja evolutionen om alla har samma delar 😃
l'm back
Jag gillar också var revbenen sitter på Pamela Andersson 😃
l'm back
Fast det är ju inte omöjligt med tanke på all plastkirurgi hon utsatt sig för. Det enda på bilden som är riktigt rätt är att de inte märkt ut hjärnan. 😎
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
"Vad ska man göra för att få djurrättsaktivister att inse att deras livsstil har ihjäl miljontals djur? " vad i livsstilen hos en generell djurrättsaktivist gör att man har ihjäl miljontals djur…?
"På natten är alla katter svarta"
#4 I alla fall en generell människa har ihjäl miljontals djur varesig man är vegan eller inte (varje gång man plöjer en åker så dödas miljonals djur, kanske inte söta djur med päls men ändå djur).
edit: eller snarare så har man ihjäl miljardtals och åter miljardtals om man räknar över en längre tid.
l'm back
#5 jaha, jag trodde det menades att man som djurrättsaktivist dödade fler djur pga sin livsstil.
#6 Det kan vara så vildavittra menade, jag kan själv inte hälften så mycket som hon så hon kan ligga inne med kunskap som om det som jag inte vet om.
l'm back
#4 Istället för ull och skinn används petroliumbiprodukter som inte bara förgiftar miljön där de utvinns, utan är även miljöpåfrestande under själva produktionen. De bryts heller inte ner och platspartiklar hamnar tillslut i våra hav där de återfinns i sjöfåglars magar, de dödar också andra vattenlevande djur.
En vegan skulle heller inte äta ekologiskt då det kräver ett djurutnyttjande i form av gödsel, tillför man inget naturgödsel till jordarna svälter sonika nedbrytarna ihjäl.
Det är två av många sätt veganer faktiskt är djurovänliga.
#7 får se vad hon svarar. Jag blev lite nyfiken för jag kan inte tänka mig att min livsstil som vegetarian/vegan skulle vara mer dödlig än en blandkostares.
#8 men tror/menar du att personer som äter djur och använder djurprodukter är mer "miljömedveten" och gör fler aktiva val än en vegan generellt? Jag kan tänka mig att de flesta blandkostare köper bra mycket mer skit som smutsar ner och skadar djur och natur än vad en generell vegan gör.
#10 Nej, fler medvetna val gör dom inte, men livsstilen där ull och kött används gynnar mångfalden i naturen och ull är en fantastisk produkt, det är enormt korkat att vi använder mindre och mindre av den. Men jag håller inte med dig om din sista mening, jag har aldrig stött på ett "folk" som köper så mycket färdigproducerat som veganer.
Jag kanske är bortskämd med att mest känna naturälskande/rawfood/hippie/hälso-veganer.. :)
#12: Det hjälper inte om de älskar naturen och rawfood aldrig så mycket om deras mat odlats på bearbetade jordar som inte berikats med gödsel och slaktrester från "förslavade" djur.
#13 Det finns ju veganer som bara äter frukt, det borde ju vara bättre för då plöjer man ju inte. Som jag skriver i en annan tråd, det beror på så mycket mer än bara om man äter kött eller inte.
l'm back
#14: Frukt är nog bättre, i alla fall om den inte kommer från sönderförädlade, genmanipulerade eller kemiskt behandlade buskar och träd, som inte växer i stora odlingar med en eller få sorter och som inte skördas med stora maskiner. Fast inte ens sådana fruktträd klarar sig utan gödning.
#15 vissa veganer äter ju ekologiskt så det kan funka.
l'm back
#16 Fast är man då vegan när man är med och "utnyttjar" djur?
#17 Olika veganer är olika hård på det, med tanke på att färre djur dör genom att använda vanlig gödsel jämfört med konstgödsel så är det enligt mig mer veganskt.
l'm back
#18: Ska man vara en riktig helyllevegan som hjälper det inte att djuren inte dör, de får inte "förslavas" eller "utnyttjas" alls. Och det är den sortens veganer som föröder jorden.
#19 jo jag vet, men som tur är så är inte alls alla veganer så.
l'm back
#19: Men är de då veganer, egentligen?
Fast det finns förstås inga helylleveganer, det vore ju en autokontradiktion. Kanske de kan kallas "absolutveganer"?
#21 dom kallar sig veganer så jag kallar dom veganer 🙂
l'm back
#22: Finns det inte en entydig definition av begreppet?
#23 jo men där står det ungefär att man ska undvika djurutnyttjande och att skada djur så långt som möjligt så det är lite diffust
l'm back