Etisk djurhållning iFokus

Etisk djurhållning

Etikett: etik-och-moral
Läst 1211 ggr
vallhund
1

Efter en evighet i diasporan......

….ser jag nu en ljusning för mig o min hund Leon.

Vi skiljdes åt den 18/8 när jag hamnade på sjukhus o han på pensionat Det tog flera veckor innan min familj o mina vänner fick besked om att jag skulle överleva.

Det har tagit lång tid o jag hittar inte riktigt i verkligheten än. Jag drabbades av en serie epileptiska anfall, både kloniska o icke kloniska grand mal anfall samt flera mindre, inklusive frånvaroupplevelser.

Jag kommer inte att kunna yrkesarbeta mer, min hjärna har inte kvar den möjligheten att kunna koncentrera mig.

Det är en stor sorg att inse att den delen av livet är över. Mitt yrke o mina utbildningar har varit en stor del av min identitet.

Som det ser ut nu så kommer jag att skriva hyreskontrakt på en liten stuga på 44 kvm norr om Märsta straxt efter nyår o då kan jag börja samla ihop mig själv o Leon så att vi kan återknyta våran relation.

Just nu så är det Leon som är mördarhunden hos våran Sajtvärd, ingen av oss kunde förutse att det skulle gå som det gick.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

Cragan
1

hoppas det går bra för dig o leon i stugan sen 🙂

[Thiah]
1

Kämpa på Vallhund! jag önskar er båda enbart det bästa. 🌺

vallhund
0

Tur att Leon är hos vår Sajtvärd i diasporan, här smäller det som attans o har så gjort i flera timmar, just nu verkar det vara smällarorgasm.

VildaVittra
0

#3 Det gick över förväntan. Här har det smällt från 16 idag, med extra mycket vid 20 och 24. Funderar på om jag ska starta en tråd om det inne på hundar, så fler kan få tips om hur man kan hantera det? Skulle det vara okej för dig?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

vallhund
0

Självklart får du göra det.

Det där med smällare o skott, åska o fyrverkerier är inte så svartvitt som många tror, de har olika frekvenser o en åskrädd hund kan vara helt oberörd av skott o vice versa.

Apropå rädsla för ljud så skrev Fanny på klickerklok.se ett intressant inlägg på AoH för länge sedan. Hon tränade sina ljudberörda BCs med smällar CDn, till nyår satte hon på den på hög volym, drog för gardinerna. Hundarna trodde nog det var träning igen o somnade sött i soffan.

Leon hade 2 på skott när han gick MH, när han började visa reaktioner på åska var jag osäker på om det handlade om ljudet eller lufttrycket iom att han reagerade långt innan jag själv hörde någonting.

Leons rädsla är typ totalpanik när det kommer till mullrande åska o blixtnedslag i närheten, tyvärr har den generaliserats till annat så som smällare i raketer.

VildaVittra
0

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

vallhund
0

Skrivit kontrakt o fått nyckel! Nu skall jag bara rodda dit mig. Tänkt sova där själv ca 2 nätter innan Leon kommer, så att det luktar mig. Jag lever just nu i diasporan o behöver rodda dit saker från där jag bor nu o hemifrån samt från IKEA/netonet samt basics i köket.
:bump::banana::bump: