Etisk djurhållning iFokus

Etisk djurhållning

Etikett: lantbruksdjur
Läst 860 ggr
VildaVittra
0

Fjäderfä ska hållas inne

Jordbruksverket har höjt skyddsnivån för fjäderfä och de ska för tillfället hållas inomhus p.g.a ett utbrott av H5N8 i Tyskland. 

Tur i oturen att det sker under den kalla delen av året, hönsen vill ju inte gå ut ändå i stora delar av landet.

http://www.jordbruksverket.se/pressochmedia/nyheter/nyheter2014/flersakerhetsatgarderforsvenskafjaderfa.5.41c5a50d149bf8ee3a08db81.html

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Gronstedt
0

Uscha. Jag har inga fjäderfä kvar, vilket är lite skönt nu. Är det som förra gången, att vattenfåglar måste hållas åtskilda från andra fåglar? Det var då jag slutade med ankor, jag hade inga möjligheter att ordna eget rum med bad till dem.

VildaVittra
0

Ingen aning, jag har inga vattenfåglar.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

vallhund
0

Hörde det på nyheterna igår. Om man inte har möjlighet att stalla in dem så skall de utfodras under tak.

Lär bli svårt att få tag på ägg från utegående höns.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

[JeanetteK]
0

#1 Jag tror att det är så. Våra ankor går inne i stallet och är rejält griniga nu efter så lång tid. Jag har ställt in en sån plast-sandlåda till barn som dom kan bada i. Den är inte stor men dom kan i alla fall bada. Hönsen i hönshuset är gladare, dom är ändå inne mer nu så här års. Men jag vill att detta förbud ska upphöra nu, det börjar bli jobbigt.

VildaVittra
2

Så om man skaffar ankor så kanske man ska bygga ihop deras hus med ett växthus så de känner lite mer som att de får gå ut?

[JeanetteK]
0

#5 Det är ju smart! Det man inte får glömma är att ankor bajsar mycket och gärna och överallt. Och det luktar allt annat än rosor. 🤢