Etisk djurhållning iFokus

Etisk djurhållning

Etikett: sällskapsdjur
Läst 1181 ggr
missan´s
0

14 katter försvunna!

Hej!

På senaste tiden  har det försvunnit katt efter katt. Det började någon gång i augusti/september och har nu försvunnit hela 14 katter i Växjö området. Har dessutom inte sätt mig om i hela Växjö utan i mina kvarter där jag bor och vid en plats som ligger ganska nära här. Det kan väl knappast bara vara av en slump? Har någon fångat in katterna kanske? Har någon erfarenhet av sådant?

Vänliga hälsningar Ellen GladStjärnor

Fialialej
1

Det händer ju tyvärr emellanåt att idioter går loss och fångar in katter och gör dumheter med (så jävla usch).

"På natten är alla katter svarta"

missan´s
0

#1 Ja usch, har hört talas om det. Får bara hoppas på det bästa. Men vad ska man göra? Eftersom att jag inte är kattägare (till utekatter i alla fall) så kanske man inte kan göra så mycket mera än att hoppas på att inga fler försvinner och att de mår bra, de katter som är borta.

[VampireGirlElvira]1
0

Men fy tusan. Tycker synd om ägarna som får reda på att deras katt är försvunnen. Hoppas att det inte har hänt något hemskt med dom. :(

Achatina
0

Det viktigaste måste ju vara att polisanmäla varje försvinnande. Det är ju ett uppenbart mönster om 14 katter har gått upp i rök. Alla kanske inte har gått samma öde till mötes men 14 försvinnanden är ingen slump.

missan´s
0

#3 Jag verkligen! Tycker själv det är hemskt bara att höra och se alla försvunna katterna. Och inget verkar hända, kommer bara upp fler och fler efterlysningar…

#4 Nej, känner desamma. Men då kanske dom som ska ha (haft) katterna anmäla och inte jag, eller?