Stulna kaniner igen
Nu har djurrätts*******na varit framme igen. Vilka "modiga" barnrumpor som inte ens vågar stå för sina sjuka åsikter och visa vilka dom är.
http://www.directaction.info/news_oct06_14.htm
Usch vad jag blir ledsen av sånt här. Stackars djur, hur har dom det? 😕
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Man blir lite trött …
Självtäkt och vigilante-rättvisa är inte rätt bara för att man skriker så högt man orkar. Det är inte ett dugg bättre att stjäla kaniner (och kanske skada delar av anläggningen under tiden) än att preja misstänkta tjuvar av vägen, röva bort dem och misshandla dem.
Man kan också undra hur många av dessa "kärleksfulla hem" som är hos stjärnögda ullegullentusiaster och hur många som är hos kaninkunnigt och balanserat folk.
#1 Det är helt omöjligt att hitta nya hem till 20 kaniner, speciellt av köttras. De kaninerna skuttar med största sannolikhet omkring i skogarna runt Uppsala, så nu får vi väl vildkaniner här också, vi som varit förskonade mot det.
Jag undrar verkligen hur de resonerar, de vill att folk ska äta veganskt, men har inga problem med att bönderna får rejäla skador på sina odlingar av vildkaniner. Tror dom vi trollar fram maten åt dom?
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Det verkar vara av en privatperson dom stulit kaninerna av också om dom har korrekt fakta i "artikeln" eftersom ägaren bedövade med slag (ett fel har dom ju där dom skrev att h*n dödat dom med slag).
l'm back
bra att dom inte far med osanning iaf "Kaninerna dödas genom klubbning." om så skulle vara fallet o det är en kommersiell anläggning som dom ger sken av att det är så skulle en anmälan tjäna mer till då klubbning tyvärr är olagligt när köttet skall säljas.
#2: Fast de hade väl bara snott 20 st. den här gången? Eller läste jag fel?
Vegansk mat bildas ansträngningslöst genom naturens godhet - vet du inte det? Den uralstras i butiksdiskarna i form av plastade block, bara ingen är stygg.
Vildkaniners enda uppgift är att vara söta och på samma sätt som rådjur skulle de aldrig någonsin gå i närheten av människors fält. Det har jag sett på Bambi-filmen, så då måste det vara sant.
Som jag förstått det från facebook så är det en privatperson och inte ett företag
och det var 18 kaniner och inte 20
Men jag kan ha missförstått eller så kan det vara två i uppsalaområdet som förlorat kaniner
l'm back
#5 Sorry, en extra nolla smög sig in.
På facebook undrar dom om dom verkligen kan ha omplacerat kaninerna med tanke på att dom inte ens visste hur många dom tagit (dom tog 18 st men skrev 20)
l'm back
#8 Har ägaren räknat sina katter? De kanske tog två sådana också i tron om att det var kaniner?
#5😃
Hälsning från en stor djurvän
#9 Haha! Vissa människor verkar sätta frihet före allt annat. Inget djur kan ju lida i en naturlig skog…
De går tydligen runt och pajar jakttorn också..
Vad är detta för stolpskott?
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund
#13: Trasiga jakttorn är en av de värsta skadeorsakerna för jägare, efter vad jag hörde på radio här om dagen. Om det är avsiktligt sabotage som ligger bakom, så är det ju för 17 mordförsök!
Ja, kollade igenom sidan lite och de hade dokumenterat flera gånger då de förstört jakttorn.
Riktigt onödigt. Elakt och bevisar bara att de är fulla av okunskap.
Jakt i torn (pass) borde väl snarare uppmuntras då det är en väldigt etisk jaktmetod.
Men denna organisation verkar ju verkligen ha kottar i skallen.
http://www.directaction.info/news_sep21_14.htm
Här b.la har de tagit en bild på ett trasigt jakttorn, som de förstört.
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund
Å inte kan di stava heller …
Nåja, det där kan ju ingen gå upp i och skada sig när det rasar ihop, så det är ju "bara" vandalism och lite andra brottsrubriceringar som kan komma på tal.
Den svenska texten verkar översatt från den engelska vilken är mer korrekt grammatiskt, vilket får mig att tro att deras grundkunskaper i Svenska är dåliga. Språket i flera artiklar i tidningen är lika dåligt.
Vad gäller allvarliga brott så har de fortfarande inte tagit avstånd från när deras föregångare brände upp en mjölktankbil, det klassades som mordbrand o allmänfarlig skadegörelse.
Utsläpp av minkar hyllas ofta, bättre ett kort liv i frihet än ett långt i fångenskap. Att majoriteten körs över av bilar spelar ju ingen roll, förhoppningsvis dog dom snabbt.
Att de förökar sig i det vilda o blivit ett hot för flera utrotningshotade havsfågelarter är oxå av underordnad betydelse.
🤮😡🤮
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
#17: För att inte tala om att minkeländena såg till att mina höns och ankor blev utrotningshotade …
Jag läste en gång om en far och liten son som skulle jaga. Pappan klättrar upp men rasar ner baklänges och slår nacken i en sten. Stegen till tornet var avsågat så pass att det inte skulle klara större tyngd. Pappan blev förlamad och där sitter en förtvivlad och rädd liten grabb😡
Sjuka människor…Det här är ett sätt för den störda att få uppmärksamhet.
Hälsning från en stor djurvän
Det finns en tråd på alternativ som handlar om samma sak om det är intressant att läsa.
l'm back
Två av kaninerna som stals var ju sjuka och under behandling också och kommer att dö utan behandling. Ett till tecken på att dom som stal inte kan säga att dom gjorde det för djurens bästa.
l'm back
Den dagen DR´s aktivister gör något som är till gagn för djuren/arten/miljön o.s.v. handlar de med största sannolikhet om ett olycksfall i arbetet.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.