Etisk djurhållning iFokus

Etisk djurhållning

Etikett: sällskapsdjur
Läst 1789 ggr
vallhund
4

Nu har PETA varit i farten igen

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

VildaVittra
6

Ja, hon måste vara den värsta hundägaren i världen. Det är ju inga andra som spökar ut sina hundar inför fotografering.

http://www.jokeroo.com/pictures/funny/1133658.html

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

vallhund
1
Tarotstollan
9

Jag kan förstå dem! De rika har väl råd att köpa något annat att ta på sig än likdelar och päls!
Det hade väl räckt om hon köpt ett diamanthalsband till hunden, fast det väcker väl inte tillräckligt med uppmärksamhet!😈

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

KaiPon
8

Nej gud, att klä upp sin hund är det värsta man kan göra. Det är SÅ mycket värre än till exempel inte mata djuren eller så.

*suck*

Ibland vet jag inte vilka prioriteringar folk har.

Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/

VildaVittra
7

#3 Var bar Lady Gaga delar av döda människor?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Fialialej
3

Peta verkar tycka illa om hennes djursyn på grund av flera saker och inte bara det där med förmönskligandet av hunden. Jag tycker också att det är konstigt att ha en hund (eller vilket djur som helst) för att klä upp och behandla som en docka/bebis, men djurplågeri är det väl knappast per se.

"På natten är alla katter svarta"

Tarotstollan
10

#5. Hon hade köttstycken på sig, sen om de kom från djur eller människa så kan man kalla det för likdelar!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

VildaVittra
14

#7 Nej, lik är döda människor, motsvarigheten hos djur är kadaver.

JennyUtter
5

Har svårt att se att det skulle vara plågsamt för hunden på något sätt…

Onödigt, ja! Plågsamt, nej!

Tillfogar hon sin hund fysisk smärta, svälter och vanvårdar, då kan vi börja snacka om världens värsta hundägare!

Mysan_
2

Jag skulle gärna lära Lady Gaga att skilja på djur och människor, hundar ska inte ha örhängen, det förstår ju nästan vem som helst. Det är i alla fall min åsikt.

Hildgrim
4

I så fall kommer jag vara en djurplågare i ganska många månader nu, hehe.

#10 Hur många svenskar har inte någon gång tagit på sin hund en tomteluva för att fotografera till årens julkort eller liknande? Detta med örhängena är precis samma sak.

Mysan_
3

#11 Men jag tycker det är fel att ta hål i öronen på ett djur… Det är inte direkt samma sak, en tomteluva gör inte ont att ta av och på.

Hildgrim
1

#12 Jag är rätt säker på att hon INTE har tagit hål i öronen på sin hund utan att det är örhängen man bara klämmer fast. :)

Mysan_
0

#13 Jaha, ja men då gör det ju inget 🙂

Saffran0Spice
3

#11 ja då är jag nog också en djurplågare 😉

Skämt å sido, har inget problem med att man klär sina djur - om dom behöver det.
Men att spöka ut och använda krimskrams som inte har någon nyttig uppgift (som ex hålla värmen) då ser jag inget annat än egoistiskt roande för ägaren.
Vilket inte är ok för min del -.-

vallhund
2

Intressanta svar…. eller….?

I min enfald trodde tråden skulle handla om PETA o inte en kändis med dålig smak. Tvivlar på att hon missköter sina hundar, till skillnad mot en annan kändis med vavvor.

Saffran0Spice
3

#16 man reagerar nog mer på kändisarna än vad PETA gör i detta fall..  ledsen om det blev OT =)

vallhund
1

😃

Medaljjägaren
2

#8 tur att hon inte bar runt på lik ;-)

YEY, INSIDER!

vallhund
0