Etisk djurhållning iFokus

Etisk djurhållning

Etikettlantbruksdjur
Läst 807 ggr
VildaVittra
0

Import av dansk gris ökar

Under årets fyra första månader ökade importen av danskt griskött till Sverige med 13 %. 😭

http://www.atl.nu/lantbruk/dansk-grisimport-kar-trots-allt

Kommer folk någonsin att sluta låta snåltarmen välja i butiken?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Gronstedt
2

De trevliga larmen och indragningarna sista tiden måste väl ändå få en del att tänka om? Kan man hoppas …

[Sockertoppens_kaniner]
3

Förfärligt!

[JeanetteK]
2

Jag tycker det är jättemärkligt. Om man nu bortser från hur grisarna mår, hur kan man ens vilja äta det köttet när man vet var det kommer från?

tlover
1

#3 de flesta låter plånboken styra och bryr sig varken om djuren el sin egen hälsa

l'm back

[JeanetteK]
0

Nä uppenbarligen är det så. 🤢😕

AkaiTsuki
1

Åh! :C Va besviken jag blir!  
Det har kommit politiker till naturbruksskolan jag går på, och en av dem påstod in princip att vi inte behövde ha något svenskt kött och att ingen ville ha det ändå! Jag blev så sur men precis då blev det paus i debatten så kunde inte säga något :/ 
Men jag tror det är märket Danish Crown som säljer väldigt bra och billigt på både Netto och Ica 😡

//Joanna

VildaVittra
4

#6 Hur efterbliven måste man egentligen vara för att bli politiker? Inte bara det att vi är många som vill ha svenskt kött, utan det att vi behöver dom till markvård och gödsel, sedan så skulle vi ligga bra risigt till i händelsen av ett krig i Europa om vi inte hade en köttproduktion.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

AkaiTsuki
1

#7  Ingen aning men jag osade av ilska hela dagen 😡
En skola får inte heller be om svenskt kött utan endast närproducerat vilket resulterar i att vi har fått tyskt och danskt kött…

//Joanna