Japans delfinslakt
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Har du någon gång besökt ett delfinarium? Visst är dom söta, glada, älskar att trixa och visa upp sig! …Eller?
The Cove visar upp verkligheten för delfinerna.. OBS! Varning för känsliga tittare!
Det finns 1 delfinarium i Sverige - det är på Kolmården. I många andra länder är det redan förbjudet för att man insett vilket djurplågeri det är. Hjälp till att sätta stopp för japans delfinslakt!
Vänliga hälsningar Ellen 

Hjälp mig förstå, vad har delfinarium med delfinslakt att göra?
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
Om du tittar på filmen The Cove (dock ej för känsliga tittare!)
I Japan finns det vilda delfiner, man fångar delfinerna och så får delfintränare välja ut delfiner och resten dödas plågsamt, bl.a använder dom en slags "pinne" med en vass krok som dom drar upp delfinerna i båtarna. Det blir så blodigt så havet blir rött, det handlar om kanske 1000 st delfiner som dödas per dag (om jag mins rätt..). Sedan får då delfintränarna träna delfinerna till att göra konster som dom inte är vana vid. När delfinerna är "klara" så skickas dom med flyg till städer runt om i hela världen. Där kommer dom till delfinarium, där ex. Kolmården köpt dom för 150.000:- /delfin! Där kommer dom till en pool och ska visa upp sig m.m och vissa tar till och med självmord för dom är deprimerade, mår dåligt osv. Just nu har dom 3 levande delfiner vad jag vet på kolmården. Dom andra har avlidit..
Har lite bråttom nu på morgonen, så säg till om det är något du inte förstår då jag kanske inte förklarar så bra nu. Men hoppas du fattar något.. ;)
Vänliga hälsningar Ellen 

#2 Fel, de har fler delfiner på kolmården.
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund
Varför skall jag titta på en 1½ timmas film utan att du presenterar mera fakta?
Självklart finns det vilda delfiner i Japan, eller iaf i vattnen kring Japan, det lär vara ont om tama delfiner i världen, inte bara i Japan.
Självklart är delfiner inte vana att göra konster, vad trodde du?
1000 delfiner per dag? Tillåt mig tvivla, visst kan det vara så men då får du presentera skriftliga bevis att så är fallet.
#4 Japans slakt av delfiner är ett välkänt barbari.
http://www.svt.se/nyheter/varlden/delfinslakt-i-japan-uppror-omvarlden
#4 Det är jag fullt medveten om. Siffrorna i artikeln pratar om några hundra per år, långt ifrån 1000 om dagen, vilket vaar det jag reagerade på.
#6 Nej, inte 1000 per dag! Skrev visst fel där.. Menar några 100 per dag. Men ändå!
Som sagt hade jag bråttom och skulle i väg då, så jag skrev lite slarvigt. :/
Tycker det är lite svårt att uttrycka mig och skriva, finns så mycket att skriva om, samtidigt som jag inte kan skriva allt.
Enligt naturskyddsföreningen dödas ca 23.000 delfiner och andra små valar per år i japan.
Vänliga hälsningar Ellen 

#7 siffrorna går fortfarande inte ihop även om alla av de 23000 skulle vara delfiner (vilket du säger att det inte är) blir det 63 st/dag inte flera hundra.
l'm back
#8 Konstigt, på filmen The Cove säger dom att det är 23.000 per år och har för mig att det var ca 100-200 stycken per dag, men då är det väl ett annat årtal kanske, eller så har dom bara fel.. 🤔
Vänliga hälsningar Ellen 

#9 det skulle ju kunna vara för varje dag dom är ute som dom menade.
l'm back
#10 Ja, kanske det.
Vänliga hälsningar Ellen 

Man får bättre gehör för sina synpunkter om man uttrycker sig korrekt från början.
Delfinslakten är på riktigt och är förfärlig, MEN the Cove ljuger med en enorm sak: Delfinarium har INGENTING att göra med slakten.
Inte delfinarium i Europa och Nordamerika, vill säga. En handfull delfiner som fångas in säljs till parker - enbart i Asien - resten slaktas för att ätas.
Så, "ledsen" att säga det, men att bojkotta en delfinpark i Europa eller Nordamerika gör ingenting för att hjälpa delfiner i det vilda. Snarare tvärtom.
Jag har också slutat finna Ric O'Barry så beundransvärd efter att fått veta det här, hur han fortsätter ljuga om det (inte en chans att han inte vet att han ljuger), och att de delfiner han "friat" svalt ihjäl.
Investigation of the Cove:
http://www.youtube.com/watch?v=2tbwUEQo4Yo
http://www.youtube.com/watch?v=1T8BuSywUDQ
Den sista kvarten gjorde seriöst ont att se:(
Innan du går hemifrån, kolla både en och två gånger så att du är säker på att du har huvudet med dig!
Hjälp mig! Hur tusan kan man göra så mot djur? Eller någonting för den delen. Gud, ät japanerna inlindade i tång så ska dom få se hur kul det är…
#15 Att anse att förfarandet är vidrigt är helt OK, att önska att japaner skall ätas inlindade i tång är det inte.
Nej, inte alla japaner, det bör inte vara japaner, det kan lika gärna vara svenskar, men vissa människor borde testa att bli delfinkorv.
#17 Det är lika lite OK som att skriva att pedofiler skall kastreras eller lynchas.