Etisk djurhållning iFokus

Etisk djurhållning

Etikettlantbruksdjur
Läst 996 ggr
Ixectrona
1

Suggor buras i Sverige

Hime
2

Vidrigt 😡

VildaVittra
7

Det är sorgligt att produktionen av billigt fläskkött går för djurens välfärd. 😭

Snälla konsumenter, köp från gårdsslakterier. Jag hjälper er gärna att leta reda på ett i ert område. Eller köp kravmärkt, det är bara att be er handlare att ta in det.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Em_
1

Förhoppningsvis visar studien att det inte gör någon skillnad, eller att ökar dödligheten.

Fialialej
1

#3 Om dödligheten ökar kan väl det kompenseras med att man får in fler suggor på mindre yta. 
Jag tycker att det är falskt av jordbruksverket och grisproducenterna att hävda att vi ska ha så himla bra djurskydd när man strävar åt att göra det mer konstnadseffektivt och därmed sämre för djuren. Varför kan inte producenterna stå på sig och låta djuren ha det bra? Tror det i längden skulle bli fantastiskt för alla men de mpste våga gå emot strömmen.

"På natten är alla katter svarta"

Em_
1

Fast det är ju dödligheten de vill minska. Det handlar inte om utrymmet (än). Tror inte det lönar sig att bygga om stallar idag, även om man knör in några suggor till.

flis
1

Dör gör dom i vilket fall som helst. Allt för människans skull.

Fialialej
4

Oj, förlåt. Det blev lite snurrigt i knoppen. 

En bra lösning för lägre dödlighet skulle ju annars kunna vara att ge grisarna MER plats i en mer naturlig miljö (typ utomhus). Men vad vet jag……

"På natten är alla katter svarta"

Gronstedt
2

#6: Ja? Den viktiga frågan är väl hur de lever och dör?

vallhund
0

Tack  Ixectrona för att du delar mad dig av detta!

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

Silvestris
1

Hur ska svenska grisbönder motivera att vi ska köpa svenskt fläsk och inte danskt den dag det knappt är någon skillnad på djurhållningen?

[mommo 12]
0

det räcker med att läsa den feta texten och se på bilden så gråter man nästan.