Etisk djurhållning iFokus

Etisk djurhållning

Etikettövrigt
Läst 966 ggr
missan´s
0

Vegomässa 2014?

Hej! Jag är inte vegetarian än, men vill bli det, då jag tycker att det helt oacceptabelt att döda djur. Det spelar ingen roll om man anser att man behöver kött. Man kan faktiskt klara sig på grönsaker, soja, bönor och andra saker! Funderar även på att bli vegan på längre sikt om det vegetariska går bra..

För att få lite inspiration och tips på vegetarisk och vegansk kost skulle det vara roligt att gå på någon form av vegomässa. Frågan är bara när det är, var det är och om det är

Det får gärna vara runt sommaren, men skriv självklart annat också, vem vet, det kanske passar mig ännu bättre? ;)

Vänliga hälsningar Ellen GladStjärnor

VildaVittra
5

Om man då inte anser sig behöva kött, utan man vet att man blir sjuk utan det?

Jag tror du får bättre svar på vegan i fokus än här med din fråga.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

missan´s
2

#1 Jag vet att man kan få bristsjukdomar m.m, men jag har koll på det då jag har läst på, min syrra är vegetarian och så vet jag ungefär vad man behöver få i sig. Vill bara ha lite tips på vad man kan laga till för rätter som är vegetariska m.m. Men ok, har gjort en tråd på vegetarian iFokus! :)

VildaVittra
3

#2 Jag läste näringslära på högskolenivå, det hjälpte inte ett skvatt.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

tlover
1

#2 människokroppar är olika, vissa kan inte ta upp tex järn el B12 genom att äta vegetabiliskt kost och kosttillskott hur mycket dom än vill det.

På samma sätt som att vissa inte kan äta gluten hur mycket dom än vill det eller måste äta dubbelt så mycket som RDI på nån vitamin/mineral för att få i sig nog.

l'm back

missan´s
1

#4 Ja, visst är dom. Menar att jag hör hur vissa säger att dom måste äta kött för att bli mätta, det kanske är så men dom (som jag träffat) har ju inte ens smakat på vegetariska rätter, och så säger dom att det är farligt att sluta äta kött då dom tror att alla får bristsjudomar av det, det finns så många fördomar. Visst händer det att man kan få det, men då gäller det ju att äta rätt och få i sig bl.a järn m.m. Men jag får väl ta och läsa på ännu mer då. :)

Lite knepigt att göra trådar när det inte blir som man tänkt sig.. Jag har skrivit en lika dan tråd på vegetariskt iFokus, och fått svar där. Så tråden kan låsas/tas bort! :)