Etisk djurhållning iFokus

Etisk djurhållning

Etikettlantbruksdjur
Läst 1146 ggr
viktoria91
1

Krav ägg.

Hej! Någon som vet vad som händer tuppkycklingarna när äggen är krav märkta?

-Cissi-
0

Följer.

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

Anterrabae
0

Vill oxå veta :)

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

ShitGoose
0

Vad jag läst så händer det precis samma sak som med icke krav-märkta.

Medarbetare på Sphynx iFokus

Gronstedt
2

Säger som #3, de dödas väl direkt eller föds upp för att bli läppförstoringar.

Cragan
0

överskottet går direkt i kvarnen, är ca 50% mellan könen vid kläck och tupparna växer för långsamt för att has kvar till kött/skönhets industrin.

minns jag rätt så är det 1tupp på 100+ hönor i ekologisk men håll inte mina siffror på det som någon sorts sanning då jag som sagt är lite osäker på om jag minns rätt eller ej.

viktoria91
2

Så onödigt.:-(

Gronstedt
2

#6: Vad är det för "onödigt" med det? Hur ska de hanteras istället?

viktoria91
0

#7 Bra fråga, men schysst tycker jag inte det är.

jossan84
3

Inte säker, men med största sannolikhet behandlas de likadant. Dock har jag svårt att ser något bättre sätt att avliva dem på. Enligt folk som jobbar med det så går det så väldigt snabbt. Onödigt ja, men kanske mindre lidande för dem än om de fått växa upp… Hönorna går inte ett så bra liv till mötes heller, inte ens i ekologisk produktion, även om det ät bättre än för de konventionella hönsen.

Majskiii
8

Det är bara att inse, det finns inget snällt djurhållande på riktigt. Oavsett ägg och mjölkindustri eller köttindustri, alla ska slaktas, oavsett om det är en minut efter födsel eller fyra månader. Det är därför veganismen finns.

Gronstedt
5

#10: Slakt är inte detsamma som djurplågeri. Det är därför etisk djurhållning finns.

Majskiii
0

#11 Jag tänker mer på djurrätt. Och jo, slakt hör till lidande. Det var därför TS ville veta vad som händer med tupparna.

Gronstedt
3

#12: Nej, slakt (eller snarare avlivning) hör inte till lidande. Dålig slakt/avlivning innefattar lidande, men det är inte samma sak.

Om du inte är TS, så tror jag inte du ska tala om vad TS vill.

Majskiii
0

"eller snarare avlivning"

Det är ren slakt på de. Tror de blir hundmat. Inte säker.

Majskiii
1

Kyckling

På de flesta slakterierna hängs kycklingarna upp och ned i fötterna, vid fullt medvetande. Hängandes upp och ner förs fåglarnas huvuden ner i ett elektriskt vattenbad för att de ska bedövas genom en elstöt innan halsen skärs upp och djuren förblöder till döds.

Jag vet inte vad ni säger, men personligen tycker jag att det inte finns snäll slakt. Alla vill leva. Är det snällt att skjuta folk på gatan?

vallhund
3

Håll dig till ämnet eller lämna tråden.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

Gronstedt
1

Majskiii, avlivning är när djuret dödas, slakt är allt från bedövning till avblodning, flåning och urtagning. Det är bara själva avlivningen som kan anses ha med djurskydd att göra, inte vad som händer med den döda kroppen.

vallhund
0

Som avlivning menas avblodningen, oavsett djurart, det är en fördel anser jag att djuret är medvetslöst då.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.