Etisk djurhållning iFokus

Etisk djurhållning

Etikettpresentationer
Läst 861 ggr
hund_katt
1

ny här - presentation

Hej! jag är en 13 år gammal tjej med största intresset på hundar :)

har själv 2 hundar, en jaktavlad Golden Retriever som bor hos min pappa i stan, som vi bland annat kör apportering med, men han har en förmåga att springa iväg när han märker minsta lilla grej på att det är dags att gå hem, så vi har börjat med eftersök lite mer istället, så han inte kan sticka iväg ;) och så nu får man heller inte ha dom lösa, så apportering sker endast när vi är i rasthagen :)

hos mamma på landet bor en *host*konstig*host* storpudel, mest som sällskaps hund då man inte kan träna så mycket med honom eftersom han blir stressad bara genom att berömma med godis/leksak.. *suck*

själv håller jag på att spara ihop pengar till en egen hund(sheltie satsar jag på), då båda mamma och pappa gått med på att om jag betalar hunden(själva hunden, leksaker, bädd, godis osv.) så hjälper de mig med försäkring och maten :D
satsar på att köp hunden nästa vår/sommar, då jag börjar 9:an, har tänkt ha hunden med mig på gymnasiet sedan när jag börjar där, då jag ska gå på naturbruks gymnasium, inriktning hund, och får ta med mig hunden på skolan :)

läser om hundar nästan dagligen, kan läsa om samma text om hundträning flera gånger utan att tröttna på texten :P

jag hatar djurplågeri, och hittade sidan, så tänkte att detta är en bra sida för mig :)

så.. det var lite om mig… hehe, mest om hundintresset xD hehe, är besatt av hundar :P

så, jag tackar och bockar för mig :D

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

VildaVittra
2

Välkommen!

Du är i gott sällskap, då jag själv bor med en hundflock (draghundar) som till och med sover med mig under täcket. 😊

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

hund_katt
0

#1 :D

hade jag haft en vanlig säng och inte en loftsäng hos pappa hade jag velat ta upp min golden i sängen ;P får skaffa en rutshbana så sheltien kan åka ner, och sedan lära den klättra på stege xD pudeln hos mamma får dock sova i sängen, eller nedanför. kan inte sova om han inte är i mitt rum. finns varulvar i skogen :o xD dock skulle han nog kissa på sig om det skulle komma en varulv xD

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse