Gummibandskastrering
Såg just ett australiensiskt program där de kastrerade ett tjurkalv med ett gummiband, där man då stryper blodflödet till testiklarna.
Jag har aldrig sett detta tidigare, finns det någon forskning som stödjer att det är smärtfritt som de sa att det var?
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Elastrator
This method uses a rubber band to restrict blood flow. The testes and part of the scrotum in animals castrated this way just fall off from dry gangrene. This method, like any clamp, is excruciatingly painful. After 12-24 hours, the testes are dead.
hitta det om det hela var visserligen på wiki men har för mig att jag såg nått vet program från staterna eller england där dom sa att det var olagligt nu mer pg av smärtan ingreppet innebär
Hur kan gangrän vara smärtfritt?
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
Det är det inte! Vilket program var det?
Som jag misstänkte, tackar. Såg det på River Cottage Australia.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Det säger väl sig självt att det är smärtsamt att låta en kroppsdel dö genom att man kapar blodtillförseln. Man kan ju prova själv och se hur länge man står ut.

Jag har svårt att tro att det inte skulle göra ont. MEN om man har små födelsemärken osv som sticker ut, så kan man knyta ett snöre runt så dör den efter ett tag och ramlar av och det känns inte, jag har gjort det. Men då snackar vi SMÅ saker. Inte kroppsdelar :-)