Era djurrum?
Ni som har ett större antal smådjur (burdjur) och har samlat dem i ett enda rum, hur ser era rum ut?
Jag har både kaniner, marsvin och råttor i mitt djurrum men får inte riktigt till den trevliga miljön för både mig och djuren.
Så vill ha inspiration på hur andra håller sina djur :)
MVH Erika :)
Sätter också ett avtryck här då jag också vill få lite inspo 🙂
//Heidi - Webbtidningen för djurintresserade- Vimeddjur.se
Oj oj, mitt är i rummet och det ser ut som 💣
Djuren har det bra och allt stämmer för dem, grejen är väl mer att man prioriterat bort sina egna grejer och att det ligger barkbitar och pincetter lite överallt. 🤫
Kan tillägga att jag har reptiler.
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus
Tass*
Va? Ska man ha alla djuren i ett och samma rum? Jag som trodde man skulle sprida ut dom.
När tuppen var krasslig och behövde komma in i stugvärmen, så såg mina funderingar ut så här.
Om jag har tuppen i en bur på kammaren med hundarna, så kommer dom spela fotboll med buren och om jag har honom i bagarstugan med katterna, så kommer dom trakassera honom hela natten och köket är för kallt. Hundarna river inredningen om dom inte får vara på kammaren med mig. Och katterna kan jag inte ha på kammaren, för då kommer dom och hundarna använda mig som brottningring alt studsbräda, men om jag stänger in katterna i det kalla köket och stänger alla dörrarna, så slipper jag höra dom beklaga sig. Sen har jag tuppen och sköldpaddan i bagarstugan och hundarna på kammaren. Sen drar jag för skrivbordet i ek framför dörren ut från kammaren, så hundarna inte tar sig ut till tuppen. Bra! Löst!
*Pust och stön, på plats*
Attans, jag behöver kissa.🤪
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
#4 det beror väl lite på vad man har för djur och hur dom är med varandra 😃
men tex kaniner och höns ska man inte ha tillsammans (eller ja höns med andra djur, dom dammar så mkt) men inte så att man inte kan ha hönsen gåendes fritt under kaninernas burar tex
l'm back
Pajjen (kaninhane kastrerad) och Frö (kaninhona kastrerad) har ett eget rum där de går lösa (ca 9 m2) medan de andra bor ute i burar på altanen i burar som är 90*240. Från början hade vi alla i ett rum, men det blev alldeles för liten plats för varje kanin. Detta blev bästa lösningen :)
Är sällan här så kontakt finns på http://tussilagons.blogg.se/ :)

Bara att röja! De där transportburarna kan du väl fälla ihop och ställa undan. In med en garderob eller två i stökhörnet kanske?
Har inga djurrumsbilder att bidra med själv, jag har ju inte mycket till djurrum - hallen är som mest halvt omgjort till råttrum, hamstern bor i ett akvarie i vardagsrummet/sovrummet, och katten går såklart överallt. Men prylar blir det ju, det är löst med dels byråer, dels låda under bordet som ena råttburen står på, andra råttburen står på ett litet skåp så där finns ytterligare förvaring. Strö förvarar jag i en garderob, transportburar står ihopfällda ovanpå garderober där de blir lite undangömda men ändå lättillgängliga. Nåja, brukade iaf tills jag köpte 60 kg kattsand som norpade den platsen… 😛
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Jag har röjt tusen gånger om känns det som :p Ja, transporterna går ju att ta isär men någon garderob får jag inte plats med. Taket är bara 1.80 högt och garderoberna är väl drygt 2 meter höga? Har även en oanvänd 100*50 gallerbur där bakom som är bra att ha ;) Det tråkiga är ju att jag inte får ha några av sakerna i övriga källaren, annars hade det inte varit några problem. Blir ju säkert bättre med plats när jag Kan sätta ihop alla råttorna. Skulle ha en bur men det blev ju tre med sjuka råttor och magra/undernärda. Men snart så ska flocken förenas :D
#11 Aneboda är bara 180. Sågar du av benen, så är du garanterad att den får plats. http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/90121762/
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
#11: Finns många olika storlekar på garderober. Ett draperi runt kanske vore något annars? Eller ställa dit balarna med spån osv och smälla upp vägghyllor ovanför där du kan ställa burar och annat?
Om djuren inte gnager en massa så kanske du kan slänga ner transportburarna i deras inhägnader så de får agera hus? Så tar de ingen plats och gör nytta även när de inte används🙂
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram
Mina två burar står på varsitt bord och mat och sånt är i ett slags skåp. Spånet till gerbilerna står på golvet, då det inte får plats i skåpet.
Dogs is my world ♥
Såhär såg det ut innan vi fått till allt som vi ville. ☺️
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

En byrå kanske passar bättre än en hylla? Då har du ju en del dold förvaring där menar jag :)

Har kollat lite på Ikea och dem har en hylla som jag fastnat för. Till den kan man köpa korgar som passar i facken. Tror den Kan passa perfekt :)
#18: Ah, en Expedit då typ? Blir nog skitnice! ^^

Ja, så heter dem :) Frågan är ju bara vilken färg man ska välja, troligen blir det vitt då väggen är ljusgul så vitt passar väl bäst :)
Ptja, vit eller svart hade jag kört på iaf ^^

På svart syns ju dammet så fort :p Får bli vitt :)
Gaah, säg inte sådär… Jag är i full färd med att byta från mina flytta hemifrån-möbler till sånt jag faktiskt vill ha, blir mycket svart och jag HATAR att damma :P

#24: Totalt ot, men är det svårt att plocka bort en skiljeplatta i de där hyllorna om man inte vill såga sönder hyllan? Jag har lite funderingar på en sån som tv-bänk, men vill isf ha bredare plats på vissa hyllor så vhs-spelare och digitalbox får plats :)
Ser skitnice ut iaf, bra med förvaring! ^^

Kan nog bli svårt, du fäster skiljeplattorna i varandra genom hyllplanen med träpluggar. Fast om du tar bort den översta väggen och hyllan så kan du säker fästa den första skiljeväggen med skruv då ju den fästs i hyllplanet också. Tror det skulle fungera bra :)
Ah, I see. Får se om man testar då! ^^