Klonade husdjur i 7an kl 21
"Repris från 18/5 02:00.
Amerikansk dokumentärserie från 2012. Avsnitt 1 av 2. När favorithunden dör är vissa beredda att göra vad som helst för att få sitt älskade husdjur tillbaka. Serien följer människor som väljer den extrema metoden att klona sina djur för att ge dem livet åter. Frågan är om det kommer att vara värt de 100 000 amerikanska dollar som proceduren kostar."
Jag säger som jag brukar, vad är det för fel på folk?
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
Kl 21 är det enligt tv.nu :)
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram
för mycket pengar i förhållande till hjärna är min gissning 😉 utan att ha kollat på programmet
Ursäkta men det där är *** sjukt. Att klona djuret lär ju knappast "ge dem livet åter" det kommer ju bara skapas ett kopia av utseendet, det är ju inte ens säkert att djuren kommer att bete sig likadant! Suck..
Tack, ändrade rubriken.
Jag säger inget ont om tekniken i sig, men vad är det för fel på folk som inte kan släppa sina döda hundar? Ja, en hund kan vara speciell och sätta sig djupt i hjärtat men dessa människor måste ju vara känslomässigt störda på något sätt så som de beter sig. Sparat hundens kyckling i 3 år… sparat hundens sista vatten. De borde lägga pengarna på att få hjälp att bearbeta sin sorg istället.
Jag tycker det känns alldeles för mycket som jurtjyrkogården 😃Visst är det väldigt jobbigt när ett husdjur går bort, men det är ju en sak man får ha i åtanke när man skaffar djuret från början. Och som någon ovan sagt så är det ju bara utseendet som blir identiskt, beteendet kan vara ett helt annat. Och det är väl djurets personlighet man saknar, förhoppningsvis.
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

Jag tyckte som ni när jag såg programmet. Men när min egen älskade gick bort kort där efter så lovar jag att jag hade gett vad som helst för att få behålla en liten promille av den han var. Tyvärr saknar jag alla sånna möjligheter
När jag såg det tänkte jag att de där människorna behöver hjälp.🤪
Och vet ni vad som händer med surrogattikarna?
De "skickas till en fin gård" säger de som utför det hela. (Det klassiska man säger när en hund dör, eller hur?)
Men det som egentligen händer, är att de skickas till slakt och äts upp.
http://nodogaboutit.wordpress.com/2012/01/08/dog-cloning-surrogate-mom-to-dog-meat/
http://www.youtube.com/watch?v=4detph9E9E8
Tack #8 Hittade denna via dina länkar:
http://content.time.com/time/world/article/0,8599,1878398,00.html
Väldigt intressant läsning, förmodligen bra grund för en ny tråd.
Jag förstår inte vad det är som är så svårt att förstå för vissa, en klonad individ är det samma som en enäggstvilling som föds senare.
Alla som lärt känna ett par enäggstvillingar vet att de liknar varandra både till sättet och utseendet, men de är olika individer och långt ifrån likadana. Och om den ena tvillingen föds senare får de inte ens samma uppväxt och blir ännu mer olika.
Det värsta argumentet för mänsklig kloning jag hört hittills är "tänk om en familjefar skulle dö i en bilolycka, har inte barnen rätt att få sin far tillbaka?" Vad i hela friden ska barnen med en bäbis som råkar vara deras pappas senare födda enäggstvilling? Då skulle de ha mer nytta av att adoptera sin pappas bror som sin nya pappa.
"Att ha kul är snabbaste vägen till lycka"

Men alla tänker inte så när det gäller husdjur. Få tror felaktigt att det är SAMMA individ man får tillbaka. Men lika som att det är vanligt att man vill behålla en valp efter sin älskade hund så kan vissa i brist på detta och med väldigt gott om pengar istället göra detta. En promilles likhet kan vara bättre än ingenting
Ser absolut ingen mening med att klona.
Djuret blir ändå inte som det djur man klonade ifrån.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Programmet finns på TV4 Play men man måste ha Premium för det. Vad heter programmet på engelska? Jag kanske skulle kunna titta på det på något annat sätt, missade det när det gick på TV! 🤔
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Borde vara denna.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus