Ensam hund
Min granne har en jakthund som mestadelen står i sin hundgård. Nu har dom rest på semester och blir borta i fjorton dagar och lämnat hunden. Grannens mamma kommer en gång dagligen och ger den mat och går en liten promenad.
Men jag undrar om detta är lagligt? Den stakkaren är ju ensam i sin hundgård 23 timmar i dygnet! Jag fatter inte sånt.I min värld är hunden ett familjmedlem och man reser inte från dom. Jag har själv hundar,men om jag blir borta en dag el två,ser jag alltid till att någon är hemma med dom tills jag kommer tillbaks.
Vad har ni før åsikter om detta? Bør jag ringa djurskyddsinspektøren?
Jag tycker inte det låter bra…. Inte bra alls. Jag hade ringt, för att se hur de förhåller sig till det i alla fall!
dreams about the far woods and constant full moons.
~join LITZIUMWORLD <--- INSTA: lisalitzium 
Enligt lag måste hunden rastas minst 1 gång/dag om den sitter i hundgård. Dock måste hon kolla till den minst 2 gånger/dag igentligen.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Hundar ska ha tillsyn två gånger per dag när de står i hundgård. I övrigt är det lagligt.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
stackarn…
Jag hittar bara "En hund i rastgård måste få vatten minst två gånger per dygn och du måste se till att vattnet inte omedelbart fryser." Vilket kan tillfredsställas med eluppvärmd vattenkopp. Förutom den del som säger att hundar i hundgård måste rastas utanför hundgården minst 1 gång/dag.
Dessutom måste hundgården vara laglig, dvs måtten måste vara adekvata o hundgården måste vara utformad rätt så att hunden får berikning osv. + Att den måste ha skydd för väder samt sovplats i form av koja/hus.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
Dom ska ju ha sitt sociala behov tillgodosett också.