Etisk djurhållning iFokus

Etisk djurhållning

Etikettdjurskydd
Läst 2322 ggr
emelieeileme
0

Adresser till...

Hej alla djurräddande vänner! 

Tänkte höra med er om ni vet var man kan få adresser eller liknande info om var i Sverige alla kött/pälsfarmer, djurtestningslaboratorium (?), uppfödningar till djurförök och liknande finns? 

Inga planer på att bomba dem eller liknande så ni inte tror det! Det är tanken att kunna skicka direkta brev och sådär!

Cragan
3

du får nog höra med jordbruksverket då om nu ens den infon lämnas ut men sen finns det ju många som har hobby besättningar också o såna behöver man inte alltid registrera. då det är en kostnad som skulle innebära döds stöten för många lantraser.

min egna adress ger jag dock inte ut då jag inte behöver papper för o tända med men annars så 😉

[Mekkiboi]
2

Du kan ju alltid höra med animal liberation front. Asså dem svenska grupperna. Och då kanske lilla Cragan får sig en bomb ändå hahaha.

Cragan
0

ingen större risk då min besättning är så liten att den inte behövs registreras (husbehov) 😛

emelieeileme
4

Ja, fanny min vän, det finns ju alltid folk man kan fråga som vi pratat om tidigare.. o våra lite extremare planer ska vi nog inte dela med oss av här ;D 

#1 om du är med i etisk djurhållning och har ett sånt litet grejs så tror jag inte ens att det behövs ett brev till dig eller kände du att du tog åt dig av någon anledning? Kanske din djurhållning inte är så etisk ändå, fast det behöver vi inte gå in på för det har jag inte med att göra. Och din kommentar om att bränna ett brev som någon möjligtvis lagt ner mycket tid&energi på är otroligt jävla otrevligt så om du inte har någonting emot det skulle jag verkligen uppskatta om du inte kommenterar mer liknande.

Cragan
9

#4 tog upp det som är det mest troliga att det händer med brev till stor djurhållare/uppfödninga ställen för djurförsök.  iaf om man försöker få dem o sluta med sin sysselsättning    är lite trött på folk som försöker få sin livskådning på andra (vet inte om du tillhör den kategorin folk men fick en sådan känsla av ditt första inlägg)

emelieeileme
1

Jag har inte nämn meningen med mina potentiella brev så det var rätt onödigt faktiskt. Okej, synd att det inte va så då. och ännu tråkigare var det att du svarade på ett förjävla otrevligt sätt istället för att bara fråga. hejdå :)

garrilina
9

#6 Otrevlig sätt är även att ha den ton du har i dina inlägg i den här tråden. Tycker inte att svordomar hör hemma i inlägg. Var och en har sin åsikt och det bör man respektera.

emelieeileme
1

Mitt humör ändrades dock när jag fick den kommentaren och om det är så illa behöver du inte närvara.

TrollmorElva
2

Hur blir det om det går att få ut sådana listor?  Trådstartaren skriver artiga brev och frågar om inte dessa människor kan tänka sig andra sätt att få inkomster, som inte bygger på förtryck av andra levande varelser.  Men andra (som troligen inte ens läser den här tråden) kanske får för sig att skicka bomber och ännu värre …  Hur ska vi då önska att Jordbruksverket reagerar på sådana förfrågningar?

vallhund
14

#4 Det verkar som ni sysslar med eller planerar olagliga aktioner:

"Ja, fanny min vän, det finns ju alltid folk man kan fråga som vi pratat om tidigare.. o våra lite extremare planer ska vi nog inte dela med oss av här ;D "

Att delge vad en person heter IRL är inte tillåtet på iFokus.

Din kommentar om Cragans djurhållning är att gå över gränsen för hur man beter sig.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

Lorita
5
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det är nog svårt att få fram, då det finns folk som skickar brev och/eller hotar och/eller saboterar verksamheterna.

Det är för mig ett hinder i min djurhållning då jag behöver ha till gång till slakteri, 4 får ser jag inte som en kött farm men övertaliga djur går till slakt på hösten och jag ser inget fel med det.

Men känner du för att slösa porto så vist skicka brev till alla som har lantdjur i genbank, bara almoge fåret har 800-900 aktiva genbanker och på något mystiskt sätt blir det alltid baggar över på hösten.

Kan beror på att det föds lika många baggar som tackor men man har en bagge på fem-tio tackor ☝️

Just nu har jag 6 st baggar du kan får köpa och rädda från slaktaren i höst 😉

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Karmatarerskanise
7

Med tanke på kommentarerna i #2 och #4 hoppas jag att ni inte hittar adresser.

emelieeileme
1

Jag vill börja med att förklara att detta med bomberna, tror ni på riktigt att en 16-åring (jag, för att man tydligen ej får dela information om andra, och jag pratade med henne som är min vän irl o frågade om ja skulle be någon ansvarig att ta bort kommentaren, de behövde jag inte) skulle bomba ihjäl djur när jag är med i den här gruppen? På riktigt? Inga olagliga aktioner här inte! 

Och om någon tycker att mina kommentarer är fel eller otrevliga så var det inte min mening men lämna då snälla tråden istället för att föra mer negativitet till den. 

#11 Lorita, skicka mig ett meddelande om du är seriös, jag är på! ;D

Lorita
1

#13 vist är jag seriös http://gullohagen.se/Ceepbilder2013.html jag måste ta föreningens riktpris för dom 1100 kr och har du förutsättningar att ta hand om baggarna på ett för djuren bra sätt så är dom till salu….kanske med undantag för Baloo som jag kanske kan sälja till en genbank.

Sen om du vill rädda fler djur så har min granne fem baggkorsningar också (samma pris) han fick tyvärr inga tackor i år 😕

emelieeileme
0

Okej! Skicka mig ett PM!

Lorita
0

du kan mejla mig på lamm@gullohagen.se så kan jag mappa vår kontakt

TrollmorElva
1

emelieeva, glöm inte att du måste ha SE-nummer, och att du förmodligen kommer att få besök av en inspektör från Länsstyrelsen.

emelieeileme
0

Jag hade inte tänkt ha dom hemma på gräsmattan, det skulle vara till vänner som har ordetliga möjligheter! Tackar! 

Jag ska maila dig så fort ja kommer hem från min semester om 2 veckor, först då jag kommer åt min mail tyvärr!