Annons:
Etikettövrigt
Läst 1571 ggr
tlover
1/13/17, 11:03 PM

Filmer där vargen inte är den onda?

Inte riktigt djurhållning men det har med ens syn på djur

Jag såg nyss filmen "The Grey", innan vi började se trodde vi det var en överlevnadsfilm, vilket vi tycker om att kolla på. Då det stod på Netflix att det handlade om ett gäng oljearbetare som kraschat i Alaska.

Men det enda som det är, är en propagandafilm mot vargen med enorma "vargar" som springer mot fullt friska människor i grupp (alltså människorna är i grupp) för att döda dom, och det är bara bland de första minuterna i filmen.

Finns det någon film som inte målar upp vargen som djävulen? Jag känner att jag behöver se det efter den filmen

l'm back

Annons:
Herveaux
1/13/17, 11:08 PM
#1

Hm, det här är nog inget du/ni vill se, men det första som bubblade upp ar den tecknade filmen Balto, han är iof en vargkorsning, men ändå.
Var helt besatt av den filmen som yngre och tycker fortfarande om den,
men som sagt, det är en tecknad barnfilm.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

tlover
1/13/17, 11:09 PM
#2

#1 Kanske något att sen med dottern

l'm back

JoannaLi
1/13/17, 11:17 PM
#3

åååh, det finns en jättefin film! jag kommer inte ihåg vad den heter just nu… :S det handlar i alla fall om en storstadstjej som skickas upp för att spendera sommarlovet hos sin mormor/farmor uppe i lappland. väl där ser hon en varghona stryka omkring runt huset, och hon tar en av deras kaniner. sen upptäcker hon att lokala samer har skjutit varghonan och lämnat två ungar ensamma, och hon bestämmer sig för att leta rätt på varghanen (eller någon, de ska leta upp någon) och lämna valparna med hen. 

Jättefin film, verkligen, som visar många olika aspekter (samerna som förlorar renar, ungarna som förlorar mamman, att vargen inte tar kaninerna för att vara "elak" utan pga överlevnad, den samiska kulturen, naturen etc etc). 

Men jag kommer inte på namnet! 

edit: Misa Mi heter den! <3

tlover
1/13/17, 11:20 PM
#4

#3 Säg gärna till om du kommer på namnet sen

l'm back

JoannaLi
1/13/17, 11:24 PM
#5

#4 Misa Mi, hittade jag när jag till slut googlade rätt :D

tlover
1/14/17, 8:03 AM
#6

#5 tack

l'm back

Annons:
Wellcraft
1/14/17, 6:43 PM
#7

Tänkte precis tipsa om Misa Mi.
Finns någon norsk film också som liknar Misa mi, Ulvesommer.. Vargsommar heter den.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Tyst
3/2/17, 10:33 AM
#8

Varghunden är ju ett solklart exempel? Även det en vargkorsning dock.

Skogsväsen
4/22/17, 1:43 PM
#9

Kan tipsa om Vargsommar. En fin liten skandinavisk film.

Om du vill skriva av dig till någon så finns jag här. 

One.Gibbis
8/14/17, 8:38 AM
#10

#9 Håller med! Vargsommar är bra! Den får du gärna se 😃

~Hjärta Mitt något röriga catstagram Hjärta~

Zachis
9/5/17, 5:12 PM
#11

"princess mononoke" väldigt bra film, Det är dock inte en film för de yngsta barnen bara för att den är tecknad, utan den innehåller en hel del blod och våld. Men som sagt, väldigt bra och har 8,4 på IMDB (vilket är högt)

Upp till toppen
Annons: