Annons:
Etikettsällskapsdjur
Läst 1291 ggr
VildaVittra
1/12/17, 7:43 PM

Var kommer animalierna i djurfodret ifrån?

De senaste åren har det blivit något av modernt att köpa lokalproducerat och från där djuren har det bra/bättre, som ägg från frigående höns. Dvs till sig själv, samma personer kan sedan nämligen köpa djurfoder till sina animalieätande djur som kommer från andra sidan jorden och från länder utan samma grad av djurskydd som vi har. 

Är det något du kollar upp när du köper foder? Som huruvida äggen kommer från burhöns eller inte? Köper du närproducerat foder?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
Maleficum
4/4/17, 11:20 PM
#1

Tycker det är svårare att ha koll på (då det är sämre info om det) men familjens labbe får svenskproducerat foder med svenska ingredienser som tillverkas ungefär 15-20 minuters bilfärd från där jag bor ;) Dock bor inte hon alltid hos mig utan oftast hos mina föräldrar men de bor 30 minuter bilväg från mig så ändå rätt nära.

Puff/pudeln som bor hos mig får foder från kanada (som väl iof ska vara från frigående djur, frigående hönsägg och vild fisk), men det är mest för det är inte min hund så är inte jag som fixar foder åt honom utan hans riktiga matte som valt och fixar hem det åt mig (jag tar bara hand om hunden och hon betalar allt för honom).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Silvestris
4/28/17, 8:10 PM
#2

Mina katter äter huvudsakligen vildkanin från en lokal jägare eller tamkanin från en lokal kaninuppfödare  samt lamm från en lokal källa.  Kompletterar med helfoder från Finland.

Upp till toppen
Annons: