Annons:
Etikettövrigt
Läst 1736 ggr
tlover
2016-07-10 23:01

Död matador hånas

Jag är helt emot tjurfäktning, ja jag tycker det är hemskt men att hurra och håna en död matador på dess hemsida så att hans familj får läsa sånt är fel väg att gå.

Det skulle ju gå att använda händelsen för att förbjuda tjurfäktning (tex att hänvisa till att det inte bara är djurplågeri utan också riktigt farligt för de som håller på.) Men vissa tänker inte längre än näsan räcker, eller har för mycket hat i sig.

Två fel gör inte ett rätt

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23150862.ab

l'm back

Annons:
[LeShutDown]
2016-07-10 23:09
#1

Jag håller delvis med dig, och ja jag brukar kunna tänka till och jag skulle aldrig komma till det att jag hånade en död. Dock förstår jag människorna som gör det, jag reagerar inte starkt på mycket, men djurplågeri skär i hjärtat och jag blir lätt hatisk när folk gör det eller inte inser hur FEL det är. Fast å andra sidan är det andra jag kan reagera starkt på idioter, och som sagt att håna är inte rätt väg att gå….

tlover
2016-07-10 23:12
#2

#1 fast det är ju inte han som straffas utan hans familj och vänner. Vem vet det kan finnas flera bland dom som var emot det han höll på med

l'm back

[LeShutDown]
2016-07-10 23:15
#3

#2 ja det är sant och ännu en anledning till att jag inte skulle kunna håna honom.
Det går inte att straffa en död man och att straffa oskyldiga för att dessa råkar vara släkt med den skyldige är aldrig rätt, det är som att döma någon i en domstol för att gärningsmannen är död "men de var ju släkt"

Taxelina1
2016-07-19 14:29
#4

I dagens läge är det alldeles för lättvindigt att på nätet anonymt sitta och håna och hata allt  som inte ser bra ut i sina egna ögon.

Det är fruktansvärt att dagens upplysta människor inte beter sej bättre.

Jag är helt emot tjurfäktning. Men man måste se lite åt sidorna också. Det här har dom sysslat med i hundratals år och det är ett sätt att visa sitt mod på. Det var hans arbete och levebröd.  

Angående tjurfäktningar så läggs det väl ner på olika håll. Även tjurrusningar. Och tack och lov för det.  Det ersätts med mjukare djur😎 Hittar inte klippet nu, men dom springer med låtsas tjurar i stället för riktiga.

Hälsning från en stor djurvänCool

Upp till toppen
Annons: