Annons:
Etikettövrigt
Läst 1676 ggr
VildaVittra
2015-08-06 22:05

Effekter av djurrättsterrorism

Djurrättsterrorister slår ju numera som bekant till mot småhållare och inte "djurfabriker", eftersom vi med småhållningar inte har råd med betongbunkrar. Så vilka gynnas av djurrättsterroristernas verksamhet? Jo, djurfabrikerna, eftersom vi småhållare tillslut går i konkurs. Djuren tackar er så "mycket" för att de numera inte kan springa i hagar, utan får stå och glo i en betongvägg hela sitt liv. 

Vilka mer effekter tror ni att djurrättsterrorism har? För inte räddar dom några djur alls, de däremot ökar på mängden djur som föds upp till slakt.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
[Thiah]
2015-08-07 06:46
#1

😟…

MaxFlickan
2015-08-23 14:45
#2

Vet inte i långa loppet vad det har för effekter, men det gör mig förbannad. De som släpper ut minkar och så, hur tänker man där? Ok, jag kan gå med på att minkar i vissa fall har för små burar och mår för jävligt, men varför inte då kontakta polisen och veterinärer istället? Släppa ut minkar och rävar i naturen. Gah!!!

"Be sure you put your feet in the right place, then stand firm."  Abraham Lincoln

Medarbetare på Finland Ifokus och Multikulturellt Ifokus.

JonasDuregard
2015-08-24 17:52
#3

#0 Ingen kommer ta dig på allvar om du urvattnar stora ord som terrorism på det där viset. 

Har du någon länk där man kan läsa om tillslagen mot småhållare som du talar om?

"Så vilka gynnas av djurrättsterroristernas verksamhet? Jo, djurfabrikerna, eftersom vi småhållare tillslut går i konkurs."

Är det verkligen ett så omfattande problem?

Jag vet att en del minkfarmer och liknande drabbats i den omfattningen men sett över hela den gruppen du talar om måste det väl vara ett marginellt problem?

JonasDuregard
2015-08-24 17:53
#4

#0 "Vilka mer effekter tror ni att djurrättsterrorism har?"

Jag tror de själva hoppas att skapa opinion mot djuruppfödning.

VildaVittra
2015-08-24 18:04
#5

#3 Du tar inte SÄPO på allvar? Intressant. Eller är det inte så att du inte vet vilka grupper som står med på deras lista över inhemska terrorister>? 

Ja, problemet är så pass omfattande. 

Och jag frågade inte om syftet med djurrättsterrorism, utan verkan i den verkliga verkligheten, inte den de fantiserat ihop.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

JonasDuregard
2015-08-24 21:15
#6

#5 "Du tar inte SÄPO på allvar?"

Jag kände inte ens till att du representerar dem 🙂. 

Men stilig non-sequitur där… 

"Eller är det inte så att du inte vet vilka grupper som står med på deras lista över inhemska terrorister>?"

Det känner jag inte till.

Men vi talar väl mer om handlingar än grupper nu (allting som terrorister gör är ju inte terrorism). Jag gissar att de som står på terroristlistor har gjort det på grund av våld eller hot om våld mot till exempel ägare till pälsbutiker eller för att de tänt eld på slakterier eller så? Att släppa ut djur vore löjligt att räkna som terrorism oavsett om det är SÄPO eller du som gör det. 

Jag vet som sagt inte vilka aktioner det är du talar om i #0. Länkar vore fortfarande uppskattat.

Annons:
JonasDuregard
2015-08-24 21:16
#7

#5 "Och jag frågade inte om syftet med djurrättsterrorism, utan verkan i den verkliga verkligheten, inte den de fantiserat ihop."

Jag tror inte bara att det är syftet utan jag tror att de som utför brotten tror att det har den verkan i den verkliga verkligheten. 

De är nog lika säkra på att det fungerar som du är på att det inte fungerar. Lite från sidan av är det inte uppenbart vem som har rätt, uppenbarligen är det många som förargas av det - men många andra som inspireras. 

Hur man bäst övertygar människor är ju inte någon exakt vetenskap.

VildaVittra
2015-08-24 21:39
#8

#6 Vad fyndig du var..not, var det pinsamt igen att inte ha koll på det du försöker framställa dig som kunnig inom?  Men eftersom jag återigen får förklara saker med små bokstäver, så är det SÄPO som benämner dom som terrorister, så då är det ju dom som "urvattnar" begreppet. 

#7 Fortfarande svarar du inte på frågan i TS, jag är inte intresserad av vad du hittar på för psykologisk profil på terroristerna, utan vad terrorismen faktiskt har för verkan.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

JonasDuregard
2015-08-24 21:54
#9

#8 Hoppsan. 

"Men eftersom jag återigen får förklara saker med små bokstäver, så är det SÄPO som benämner dom som terrorister, så då är det ju dom som "urvattnar" begreppet."

Du har inte ens sagt vilka du talar om eller vad de gjort, hur ska jag kunna veta vad SÄPO säger om dem 😃.

#8 "Fortfarande svarar du inte på frågan i TS, jag är inte intresserad av vad du hittar på för psykologisk profil på terroristerna, utan vad terrorismen faktiskt har för verkan."

OK, men du får kanske stå ut med det blir lite spekulativt (det ligger i frågans natur - inte minste eftersom du frågade oss vad vi tror).

Upp till toppen
Annons: