Annons:
Etikettetik-och-moral
Läst 1507 ggr
vallhund
2015-05-30 14:01

Kätting på unghund?

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Annons:
VildaVittra
2015-05-30 16:03
#1

Jag har faktiskt själv haft det på don Casper när han var unghund, då allt skulle undersökas med munnen, så han fick smeknamnet koppelknippsaren. 

Men varför ska man ha en sådan hund till sällskap? Jag fattar inte hur folk tänker, bor man i ett villaområde så skaffar man väl ändå en enklare hund, eller? Folk tycker dom har rätt att göra som dom vill, oavsett hur det påverkar djuret. Har man en varghybrid bor man väl ändå så till att man har möjlighet att ha hunden i ett hägn?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Linnea
2015-06-10 16:45
#2

Jag reagerar mest på varghybriden i sig. Varför skaffar man en? Har uppfödaren tillstånd att hålla varg och varghybrider som inte är godkända av jordbruksverket? Vad gör han med alla valpar som inte är godkända? Säljer?

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

indra-bus
2015-06-10 20:29
#3

Varghybrider är väl  förbjudna i Sverige

Jag äter inte mina vänner.  Djur har rättigheter. Djur vill oxå leva.

Cragan
2015-06-10 21:13
#4

#3 F5or o senare är lagliga  (F5=5 generationer sedan varg blandades in)

[Torpedtass]
2015-06-10 21:18
#5

Jag stör mig bland annat på ägarens kommentar "valpar hälsar på det sättet" och uppfödarens "När jag tog in vargen blev jag av med schäferns aggressivitet. Vargen är ju skygg."

Ingen av dem verkar kunna varken hundar eller vargar.

Adirfen
2015-11-02 14:06
#6

Att ha varghybrider är fel enligt mig… Och det kan inte vara så kul för hunden att ständigt vara kopplad vid kätting..

Annons:
Linnea
2015-11-05 20:20
#7

#5Han verkar inte kunna så mycket om genetik. Förr eller senare får han en hund som är både skygg och aggresiv. Kul. Sen vet jag inte varför man vill få bort schäferns aggresivitet öht. Man kan ju skaffa en annan ras. Men det var väl för enkelt. Eller inte lika coolt.

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

Ixectrona
2015-11-12 21:09
#8

Åh jisses… det där är INTE en varghund. Jag ser inte ens någon schäfer i den, jag ser bara en huskykorsning.

#0: Vad har ägarens politik med saken att göra?
#2: Samma anledning man skaffar vilken hund som helst? Man tycker om dem, vill ha dem och tycker de passar ens livsstil.

Ni kan ju alltid försöka lära er lite om hur varghundar av olika mängd var (low, mid, och high content) ser ut, här:

http://www.texx-wolf-tails.com/lowcontentwolfdogs.htm
http://www.texx-wolf-tails.com/midcontentwolfdogspage1.htm
**www.texx-wolf-tails.com/midcontentspage2.htm
http://www.texx-wolf-tails.com/highcontentwolfdogs.htm
**

Linnea
2015-11-13 20:03
#9

#8 Du kan ju inte påstå att en varghybrid är som vilken hund som helst.

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

Upp till toppen
Annons: