Annons:
Etikettdjurskydd
Läst 1198 ggr
VildaVittra
2/12/16, 9:29 AM

Angående att anmäla till länsstyrelsen

Jag har pratat med länsstyrelsen i Östergötland nu på morgonen och detta är en sammanfattning av vad dom sa:

Man ska inte ringa och anmäla flera gånger angående samma sak/ärende om det inte är så att man har egna förstahandsuppgifter (alltså om du själv är vittne osv).

Summan av det hela är att upprop på nätet om att folk ska anmäla sådant de inte sett själva, kommer ha noll verkan.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
flis
2/12/16, 6:20 PM
#1

Vem på länsstyrelsen pratade du med?

 Vore ju bra om du kan hänvisa till en källa.

VildaVittra
2/12/16, 6:22 PM
#2

Kommer inte ihåg namnet nu, men jag ringde direkt till djurskyddsenheten på deras direktnummer.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

flis
2/12/16, 6:28 PM
#3

Bra, då vet jag.

MelodyX
2/13/16, 12:08 PM
#4

Det säger väl sig själv att man inte ska anmäla om man inte har egna förstahandsuppgifter tycker jag?? Det äår ju precis som diverse delningar och hetsjakt på facebook, källkritik är oerhört viktigt.

Em_
2/15/16, 6:18 PM
#5

Tyvärr har det väl snarare en negativ verkan efter som någon måste lägga tid på att gå igenom alla extra anmälningar :/


Upp till toppen
Annons: