Annons:
Etikettlantbruksdjur
Läst 1137 ggr
VildaVittra
11/28/15, 6:43 AM

Lammköttslyftet

Av idag så är det bara 3 av 10 lamm som konsumeras här producerade i Sverige. Det vill bönderna råda bot på med lammköttslyftet.

http://www.atl.nu/lantbruk/svenskt-lamm-ska-f-ett-lyft

När du äter lamm, köper du svenskt?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
tlover
11/29/15, 9:34 PM
#1

Jag äter inte lamm/får (jag äter ju bara kött från vår egen gård och vilt) men skulle jag äta lamm/får så skulle jag äta svenskt då svärmor har får. Vi kommer kanske att skaffa får också sen så då blir det väl svenskt fårkött.

l'm back

GotTreats?
11/29/15, 10:13 PM
#2

Köper alltid svenskt om det är möjligt. 🙂

Vänta bara tills min trolldryck börjat verka Skrattar


Vovisch nr2
12/2/15, 7:34 PM
#3

Jag äter inte djur över huvud taget.

-Hälsning Jossan, medarbetare på bichon ifokus-

Farwuq
12/3/15, 10:59 AM
#4

Man hoppas att tillgången på svenskt lammkött ska öka, så vi slipper köpa utifrån.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Tarotstollan
12/3/15, 10:18 PM
#5

Jag är av den åsikten att har jag inte ätit  av ett djurslag tidigare i mitt liv så tänker jag inte börja nu!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Em_
12/3/15, 10:21 PM
#6

Äter inte lamm av gammal vana. Borde börja egentligen eftersom det är en av de trevligare produktionsformerna.


Annons:
VildaVittra
12/3/15, 10:26 PM
#7

#5 Även om det är bättre ur miljösynpunkt samt djurskyddssynpunkt än de köttsorter du brukar äta? 🙂

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Tarotstollan
12/3/15, 10:38 PM
#8

#7. Ja! Jag försöker att äta så lite kött som möjligt. Så jag äter nästan bara Quorn och sådant.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

VildaVittra
12/3/15, 10:42 PM
#9

#8 Quorn är ju dock inte alltid så miljövänligt eller ens djurvänligt. Missförstå mig rätt, du får äta vad du vill, jag vill bara att du äter det du vill gjort på korrekt information och inte felaktigheter. 🙂

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Tarotstollan
12/3/15, 10:50 PM
#10

#9. Ja jag vet att det inte är helt vegetariskt och inte så bra ur miljösynpunkt men det känns bättre att äta det än djurdelar.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Lojs
12/6/15, 8:34 PM
#11

Lamm är ju så himla dyrt så jag köper det sällan, men om jag gör det så åker jag till en fårgård här i närheten och köper av dem.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Taxelina1
12/8/15, 12:31 PM
#12

Många nysvenskar äter lamm. Det kan få lamm produktionen på fötter.

Hälsning från en stor djurvänCool

jackiejohn
12/21/15, 10:07 PM
#13

Svarade "Ja, givetvis" men jag köper inte köttet, vi har får själva här hemma och slaktar våra egna lamm. Så det är både svenskt och egen uppfött och har levt ett bra liv från början till slut :)

Annons:
Upp till toppen
Annons: