Annons:
Etikettövrigt
Läst 4939 ggr
grodprinsessa
5/4/13, 9:17 PM

Djurfront

Sprang idag på en organisation som kallar sig djurfront. 

På facebook har dom nu publicerat en bild på en kille vilken dom hävdar är kattplågaren i Gbg… Detta anser jag vara väldigt fel då det leder till en lång radda kommentarer med bara hat. 

Det jag också reagerade på på sidan var att där var inlägg om hur det saboterats laxodlingar, uppmaningar att vandalisera jakttorn och diverse andra vandaliseringar, "frisläppningsaktioner" m.m 

Tycker ni det är okej att släppa ut minkar från en minkfarm? Är det okej att förstöra jakttorn och liknande? 

Min kunskap säger att håller inte jägarna nere bestånden djur på en okej nivå kommer det bli överpopulation och djuren dör istället på grund av hemska sjukdomar som kanske dödar hela populationen istället. 

Oj nu kanske det blev konstigt… men behövde bara skriva av mig. För mig är det som så att det en del tror är en god handling, slutar i ren katastrof.

Bara för att något är och alltid varit betyder inte det att det är rätt.

Annons:
AkaiTsuki
5/4/13, 9:20 PM
#1

Det är verkligen inte okej att förstöra för någon eller något

Man jagar dessutom för att gynna naturen, inte för att döda.

Och jag har hört att det blir hemskt mycket minkar väldigt snabbt om man släpper ut minkar. Vilket skapar problem för naturen omkring och människor i omgivningen

//Joanna

grodprinsessa
5/4/13, 9:32 PM
#2

#1 Åh vad skönt med lite medhåll… har faktiskt anmält djurfront på facebook då jag inte tror det enligt lag är okej att uppmuntra till vandalisering. 🤔

Det jag vet om minkutsläpp är att minkarna dör en jäkligt plågsam dör i det vilda för dom inte klarar sig där själva efter ett liv i bur. Dom flippar men tillgodoser sig inte den mat de behöver och dör ofta av svält. Men samtidigt dödar dom massor och sabbar ekosystem. 

Åh jag är så upprörd av handlandet… och hatet som blivit på grund av dom nu

Bara för att något är och alltid varit betyder inte det att det är rätt.

AkaiTsuki
5/4/13, 9:39 PM
#3

Att dom ens vågar uppmuntra sådant beteende utan att veta varför man jagar utan att se vilka problem de skapar genom vandalisering.

Jag har faktiskt sett rätt många söndriga/nervälta jakttorn på sistone.. Tänk om de har varit i farten där och förstört för jägaren som kanske inte kollar till sitt jakttorn fören det är jaktdags i oktober

//Joanna

Alenzi
5/4/13, 9:41 PM
#4

För det första är han inte dömd, för det andra är han minderårig - och! är det han som begått brotten är han förmodligen i starkt behov av vård och psykiskt sjuk, det sista han i så fall behöver är att hängas ut med namn och bild på internet.  :(


grodprinsessa
5/4/13, 9:46 PM
#5

#3 mm dålig  stil… 

#4 Jag anmälde både bild och hela sidan. och kommenterade den på facebook som delat så jag såg det… Håller med dig. killen mår ju inte bra… att få mordhot på sig och diverse hatiska önskningar… Måste ju bara öka hans hat mer…

Bara för att något är och alltid varit betyder inte det att det är rätt.

VildaVittra
5/4/13, 9:48 PM
#6

Ring 11414 ikväll. Att lägga ut en bild på en icke dömd människa är helt galet.

Djurutsläpp är grov djurmisshandel och ställer till det enormt i naturen.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
Cragan
5/4/13, 10:55 PM
#7

fick känslan av att dom är en gren innom dbf vet inte om det stämmer dock men dom handhar deras tidning iaf

Persifone
5/4/13, 11:41 PM
#8

Tycker absolut inte det är okej att hänga ut någon, dömd eller inte. Släppa ut minkar tycker jag är okej.

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

Persifone
5/4/13, 11:53 PM
#9

De har som presentationsbild Animal Liberation Front, men om de kallar sig DBF eller inte, men arbetar under samma riktlinjer gissar jag på.

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

VildaVittra
5/4/13, 11:57 PM
#10

#8 Så då tycker du att det är okej att minkarna kommer och äter upp mina frigående höns?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Persifone
5/5/13, 12:01 AM
#11

#10 Det är ganska naturligt att rovdjur tar höns

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

VildaVittra
5/5/13, 12:07 AM
#12

#11 Är det naturligt med en så hög rovdjurtäthet av en icke inhemsk djurart i ett område att allt annat djurliv blir lidande?

Vet du vad sådant i längden leder till? Det här: http://sverigesradio.se/diverse/appdata/isidor/images/news_images/98/2361332_520_292.jpg

Titta på dom bleka kammarna, de blir så när djuren aldrig fått vara utomhus. Dessa djur har det ändå relativt bra, men mina frigående har det tusen gånger bättre. Ett minkutsläpp här skulle tvinga mig i så fall att hålla mina djur inne.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Persifone
5/5/13, 12:19 AM
#13

#12 Minken kom till Sverige på 1920-talet, för att ge oss päls, några individer rymde och 10 år senare fanns en viltlevande population. Det var alltså inte några aktivisters fel.

Sedan är det ungefär 1 av 5 minkar som överlever, fortfarande fler än 0/5 vilket det hade varit om de inte blev utsläppta.

Tycker inte man ska hålla djur för kött eller ägg, men det behöver vi inte diskutera då det bara går åt ett håll :P

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

Annons:
VildaVittra
5/5/13, 12:24 AM
#14

#13 Här finns inte mink, men däremot en minkfarm. Tycker du att det är okej att dom släpps ut då?

Och det är aktivisternas fel att minken sprider sig, för det är ingen som tvingar dom till att utföra terrorhandlingar.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Cragan
5/5/13, 12:24 AM
#15

#13 att minkar funnits i naturen här sen 1920 talet gör dom inte till en inhemsk art  och det gör det inte heller ok att släppa ut nya minkar i naturen

Persifone
5/5/13, 12:28 AM
#16

Skadas inte den ekologiska mångfalden av större frisläppningar av minkar?
Detta är en myt, som trots att det inte finns några bevis för, verkar vara svår att sticka hål på. Visst finns det minkar i Sverige som gjort skada i den ekologiska mångfalden i känsliga områden, som till exempel Stockholms skärgård, men detta kan man ju inte skylla på minkar frisläppta av aktivister. All den skada som minkar gjort borde man istället skylla på pälsfarmarna, för det är de som sett till att vi överhuvudtaget har en vild stam här i Sverige. Minkar började etablera sig här i Sverige på slutet av 20-talet, och detta är ingen slump, utan beror på att det också var då som de första farmerna kom hit till Sverige. Sedan dess har minkar rymt från farmerna, och många minkar släpptes även ut av farmarna själva i samband med andra världskriget. Sedan dess har minkarna förökat sig, och vi har idag en stam på mellan en och två miljoner minkar.
Det är alltså dessa minkar som ställt till den skada som många hänvisar till när det gäller minkar i den svenska naturen. Att de minkar som nu släpps ut av djurrättsaktivister skulle göra någon ytterligare skada, är högst tveksamt och än så länge finns inga bevis för detta. Ofta, direkt efter en frisläppning har ägt rum så är farmare, poliser, men ibland även biologer etc pigga på att fördöma aktionerna, och säga att minkarna kommer att göra en oerhörd skada. Bland annat sas att de minkar som släpptes fria i Svenljunga i princip skulle länsa hela Ätran på kräftor. Men hur blev det sen med facit i hand - jo, en djurskyddsinspektör från Svenljunga som gjort studier bland kräftfiskare och "drabbade" personer i Svenljunga kunde konstatera att det blivit "betydligt mindre skador än man trott från början". Det var endast en mycket liten del av kräftfiskarna som hävdade att minkarna var en orsak till att det fångades mindre kräftor, och Svenljungas ornitologiska förening, har även de uppgett att man inte märkt av någon förändring bland fågellivet året efter frisläppningen (P1 den 11 november 1998).
Lästips: Slutet för pälsindustrin, Get your hands off my furry friends.

Kommer från DBF

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

VildaVittra
5/5/13, 12:33 AM
#17

#16 Och du ville med denna text visa på hur galna och okunniga som DBF faktiskt är?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Persifone
5/5/13, 12:34 AM
#18

#17 Ja, det var precis det jag ville få fram…

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

grodprinsessa
5/5/13, 12:56 AM
#19

Persifone: I Asien och Europa finns det nu väldigt stora problem med tvättbjörnar för dessa släppts ut och eftersom det inte funnits naturliga fiender har tvättbjörnarna fortplantat sig och nu blivit omöjliga att utrota… detta stör ut massor med ekosystem och förstör i samhällen. 

Att skylla minkarna i det vilda på farmerna är ju bara bisarrt, det är inte farmerna som släppt ut minken utan aktivisterna… det är ju som att säga att "Det är inte mitt fel att min hund bet dig i benet när den var lösspringande på promenaden, det var ju du som gick på promenad samtidigt". 

Minkarna som släpps ut har inte ett naturligt beteende och skulle troligen ha ihjäl varenda höna hos vildavittra… och även alla andra möjliga bytesdjur i deras väg innan e själva dött av svält, sjukdomar och liknande. Alltså ett fruktansvärt öde för både bytesdjuren och minkarna. =/ 

I min värld är det inte att 1/5 minkar överlever än att 0/5 minkar överlever… Det handlar om att ingen mink skall vara i en farm… och det uppnår man inte genom sånna aktioner. Stoltheten över att ha släppt ut laxar också… vill inte veta vad det kommer ha för effekter i långa loppet…

Bara för att något är och alltid varit betyder inte det att det är rätt.

Persifone
5/5/13, 1:21 AM
#20

Sedan 2003 har antalet minkfarmer sjunkit med nära 60%, undrar vad det beror på?

Nej, farmarna tog hit minkarna och några av dessa rymde, precis som jag skrev. Om vi inte hade haft farmare i Sverige hade vi inte haft minkar heller.

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

Annons:
VildaVittra
5/5/13, 1:40 AM
#21

#20 Det beror på de trakasserier , mordhot och utsläpp terroristerna ägnat sig åt.

Vad beror den 95%-iga ökningen av minkfarmar i Kina under samma tidsperiod på? Och vad beror sänkningen av kvaliteten på pälsarna på världsmarknaden på? Ledtråd: minkpäls blir av sämre kvalitet om djuren missköts samt av inavel vilket är vanligt förekommande i länder utan djurskyddslagar.

Tror du att djuren tackar DBF och liknande organisationer?

Och ändå trots terroristernas hat så är efterfrågan och tillgången på päls densamma. 

Tror du att det finns andra sätt som kanske skulle minska efterfrågan på minkpäls istället där man tar itu med grundproblemet?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Cragan
5/5/13, 1:41 AM
#22

#20 o i takt med att antalet farmar sjunker här så ökar dom i länder som nästan inte har något djurskydd överhuve taget hur gör det situvationen bättre för djuren?  här måste man avliva djuret innan det flås iaf det behöver man inte i alla länder 😡 o det är till sådana länder produktionen flyttas

Persifone
5/5/13, 12:05 PM
#23

Det hade självklart varit bra att försöka minska efterfrågan, det är en av hörnstenarna, men medan det sker är jag glad att någon faktiskt agerar.

Så vi i Sverige kan inte föregå med gott exempel? Kan hoppas ALF i Kina gör det bästa de kan.

Så med erat tankesätt, borde vi inte lindra på lagarna i Sverige angående att föda upp hundar? Hade vi gjort det hade vi inte haft en massa stackars valpar som smugglas in i Sverige? 

Vad elakt av jordbruksverket att vi inte får avla på sjuka hundar, hade vi fått det hade vi räddat alla valpar som transporteras med ihop tejpade ben när de är 5 veckor. Låter det som ett bra argument?

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

VildaVittra
5/5/13, 12:25 PM
#24

#23 Och du tror att efterfrågan på dessa skinn kommer minska om de blir billigare?

Ja, vi ska föregå med gott exempel, dvs genom att öka djurvälfärden hos dessa djur fram till den dag som vi lyckats ändra världsmarknaden till att inte vilja ha dessa skinn.

Hur gör man det då tror du?

(Valpsmugglingen har absolut inget med jordbruksverkets krav på avelsdjuren att göra, utan beror helt och hållet på snåla köpare och folk som ser en möjlighet att tjäna pengar olagligt. Så försök att hålla dig on topic.)

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

grodprinsessa
5/5/13, 12:28 PM
#25

Det är ju det som är idiotin med det hela… Kan dom inte åka till nåt land med betydligt sämre förhållanden för djuren än vi har här och vandalisera istället? För för varje grisbonde, mjölkbonde, hönsfarm osv som måste stänga ner här öppnas det en ny i ett mycket sämre land för djuren… Plus att man kan ju tänka lite på den antibiotika djuren äter där som vi i vår tur får i oss… nej. Vill inte… 

Att tänka halvvägs räcker inte.

Bara för att något är och alltid varit betyder inte det att det är rätt.

Persifone
5/5/13, 1:01 PM
#26

Just det, det är inte synd om någon om det finns någon annan som har det sämre. 

Valpsmuggling finns för att personer inte har tillräcklig kunskap. Precis som minkfarmningar finns.

ALF finns i flera länder och gör precis vad DBF gör i Sverige, att djur behandlas illa i ett annat land kan inte riktigt DBF rå för.

Men kom på att jag, från nu, dissar detta forum. 

Bland annat för att ingen ska kunna ändra mina inlägg, för att döva andras samvete. 

Lycka till med etiken!

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

VildaVittra
5/5/13, 1:20 PM
#27

#26 Just det? Nu hängde jag inte med din tankegång, utveckla gärna.

Så du tror att kunskapen hos folk som köper minkpäls kommer att öka när produktionen flyttar till länder där man inte får insyn i djurhållningen?

Persifone, du har aldrig använt fula ord eller gjort personangrepp så varför skulle vi behöva redigera dig? Har du tänkt att börja göra det eller?🙂

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
Cragan
5/5/13, 1:21 PM
#28

#26 valpsmuggling finns för att folk inte vill betala dom slantar en hund kostar o hittar dom billigare så frågar dom inget om dem / alt vissa uppfödare vill få in mer pengar o kryddar sina egna kullar med insmugglade.

nej vi säger inte att det är ok med allt för att vissa har det sämre någon annan stans men vi vill att djuren ska få ha det så bra som möjligt o inte döma dem till värre öden.

tråkigt att du inte känner att du kan fortsätta o skriva utan att sänka nivån (är så jag tolkar ditt sista iaf för det är vid för låg nivå vi går in o modderarar o ändringar är inte det första vi tar till)

[_hsleiufhbtv]
5/5/13, 4:37 PM
#29

Tycker inte det är okej att hänga ut någon, oavsett om dom är dömda eller bara ens misstänka. Men att släppa ut minkar, vandalisera jakttorn, sabotera laxodlingar, utföra frisläppningsaktioner och andra liknande saker tycker jag är helt okej.🙂

Alenzi
5/5/13, 4:41 PM
#30

Hur kan det vara okej? Skall vi springa omkring och fördärva varandras saker så fort det är något vi inte är överens om?


VildaVittra
5/5/13, 4:49 PM
#31

#29 Tycker du det är okej att göra inbrott hos andra?

Vi kan ju ta mig själv och mina åsikter som exempel. Jag är en extrem miljövän som vägrar att köra bil, min elförbrukning är extremt nedbantad (en frys, kylskåp från maj till september, en dator, och en lampa på i hela huset, element när det blir för kallt på natten när jag sover), jag jobbar mot att minska min konsumtion (tror det var nio månader sedan jag köpte en pryl/klädesplagg) osv

Skulle det då vara okej för mig att åka hem till dig och tutta eld på din bil, slå sönder ditt elskåp och tömma ditt konto på pengar så du inte kan konsumera?

För kan du inte göra eller gagna dessa saker, så blir det ju faktiskt en miljövinst samt en hälsovinst för dig när du måste gå eller cykla osv.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[_hsleiufhbtv]
5/5/13, 5:40 PM
#32

#31 Så kan man ju inte riktigt resonera heller. Det är ju skillnad på att bryta sig in hos någon för att stjäla föremål jämfört med att stjäla (enligt mig: rädda) levande individer. Men ja, bryter man sig in för att rädda individers liv tycker jag det är okej.

Jag är själv miljövän så det exemplet fungerar inte riktigt på mig.😉

grodprinsessa
5/5/13, 5:45 PM
#33

#32 men det räddas ju inga liv på det sättet!!! Det är ju där grejen är. Det är som om jag skulle gå hem till dig och släppa ut dina kaniner vind för våg för jag tycker du har för små burar eller att kaninerna inte har tillräckligt med hö och pinnar.

Bara för att något är och alltid varit betyder inte det att det är rätt.

[_hsleiufhbtv]
5/5/13, 5:46 PM
#34

#33 Enligt mig gör det. Inte enligt dig kanske.

Annons:
VildaVittra
5/5/13, 5:52 PM
#35

#34 Men hur får du ihop det?

En matematisk övning:

30 minkar släpps ut, två överlever=28 döda

30 extra minkar måste då produceras i Kina och slaktas=30 döda

Totalt 58 döda

I en värld utan terrorister:

30 minkar slaktas=30 döda

#32 Det är exakt det sättet som dessa terrorister resonerar. De tvingar på sin livsåskådning på andra.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[_hsleiufhbtv]
5/5/13, 6:05 PM
#36

#35 Men oavsett om alla minkar hade dött får dom leva lyckligt och i frihet den lilla stund innan dom dör. Eller du tycker det kanske är bättre att minkarna ska få sitta instängda i minimala burar av nät och utöva stereotyper än att dom kanske hinner känna på friheten i en dag innan dom avlider? Det finns aktivister i Kina också liksom.

Så du jämför mig med en terrorist? Haha tack du!🌺
Jag tvingar inte på någon annan min åsikt, säger bara vad jag tycker och förklarar varför jag tycker som jag gör. Jag respekterar era åsikter, varför kan inte ni respektera mina då också?🙂

grodprinsessa
5/5/13, 6:18 PM
#37

#36 Minkarna lever inte lyckligt sista tiden… dom svälter ihjäl, blir påkörda, dör av sjukdomar och annat. Alltså ett om möjligt ännu värre lidande än på farmen. 

Anledningen till att jag är emot dina inlägg är att du inte verkar se faktan. 😕

Bara för att något är och alltid varit betyder inte det att det är rätt.

VildaVittra
5/5/13, 6:20 PM
#38

#36 Det är inte jag som skrivit Säpos lista över inhemska terrorister, minkutsläpparna står med där. Sedan ska du tänka på att det inte är vidare smart att erkänna på internet att man släppt ut minkar, speciellt inte som du inte är anonym.

Och så anser inte jag att totalt panikslagen är synonymt med lycklig. Personligen jobbar jag med att ändra konsumentens vilja, för då kommer ju efterfrågan på produkter från "dålig djurhållning" försvinna.

Sen finns det tydligen inte speciellt många minkutsläppare där, då Kina gått från 0% av världsmarknaden till 18 % på några få år. Vilket bra resultat DBF tvingat fram!!!

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[_hsleiufhbtv]
5/5/13, 6:30 PM
#39

#37 Långt ifrån alla minkar avslutar sina liv på det sättet.GladOch om en mink blir påkörd dör den OFTAST direkt och då kan jag inte kalla det lidande. En farmmink lider i hela sitt liv, det gör inte en frisläppt mink. Djurfront kämpar för att minska djurens lidande, genom minkfrisläppningarna minskar ju minkarnas lidande. Även om det bara rör sig om några få dagar. Men detta är mina åsikter, inget jag tvingar dig att hålla med om.🙂

#38 Jag har aldrig släppt ut en mink i hela mitt liv, var fick du det ifrån? Säger bara att jag är för Djurfront och utsläppsaktioner.
   Långt ifrån alla minkar är panikslagna vid utsläppen, har du sett filmer från sådana aktioner? Är man van vid att avläsa djurens beteende hade man kunnat se skillnad på nyfikenhet, upprymdhet och glädje jämfört med stress/panikslagna djur. Men visst, klart det finns panikslagna djur vid utsläppsaktionerna också, men det håller ju inte i tills dom dör precis. I några få dygn som max, om ens det.
   Nä tyvärr finns det inte många "sådana" (kan kalla dom terrorister om det passar dig bättre🌺) aktivister i Kina. Tragiskt faktiskt. 😕

VildaVittra
5/5/13, 6:39 PM
#40

#39 Jag kallar enbart saker vid deras rätta namn.

Jag kallade minkutsläppare för terrorister, du svarar "jämför du mig med en terrorist?"= hur ska man tolka det tycker du?

Jag har i alla fall skärmdumpat i händelsen av minkutsläpp.

Ja, jag har sett filmerna på detta djurplågeri. När dessa djur springer med munnen öppen är det inte av glädje som de gör det, utan av stress samt panik.

Sedan de djur som tex mina höns, går deras panik över när de sitter i ett minkgap?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[_hsleiufhbtv]
5/5/13, 6:54 PM
#41

#40 Haha okej men då kallar vi dom för terrorister, komiskt men okej - du väljer. Det är din sajt, så jag får lyda😃🌺

Om det är något som vi ska definiera som djurplågeri här är det ju knappast frisläppningarna - utan livet en farmmink lever! Eller det håller du kanske inte med om? Onaturliga stereotypliv. Wiihoo.
   Du skrev "Det är exakt det sättet som dessa terrorister resonerar." till mitt resonemang om minkfrisläppningarna. Eftersom jag tycker likadant som minkutsläpparna drar du ju jämförelsen och likheterna mellan mina och dessa "terroristers" synpunkter och åsikter.
   Du kan ju inte jämföra en frisläppning med ett så pass naturligt beteende som att rovdjur tar byte.🙂 Men nu måste jag verkligen återgå till mina läxor, och eftersom jag blir jämförd med terrorister på detta forum och inte anser att jag blir trevligt bemött när jag bara skriver mina åsikter, tänker jag inte komma tillbaks heller.🙂Hejs!

Annons:
VildaVittra
5/5/13, 7:09 PM
#42

#41 Har jag skrivit att jag tycker de lever bra liv? Vad jag däremot skrivit är att de lever mycket värre liv i Kina samt att vill man minska på deras lidande ska man ju inte direkt verka för att lidandet ska öka, vilket det är vad terroristerna gör.

Utöver det så förstör de för oss som verkar för en ökad djurvälfärd, genom att ge frågan ett skimmer av galenskap. Konsumenterna lyssnar definitivt inte på extremister, risken är att de slutar lyssna på oss också då de tror att vi är likadana.

Sen förstår jag inte vad som är komiskt med terrordåd, men jag antar att du finner dem att vara det.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

grodprinsessa
5/5/13, 7:13 PM
#43

#39 du har ju FEL har du läst några rapporter, fakta osv om vad som händer med minkarna som släpps ut? *höll på att säga nåt elakt men lät bli* I alla fall… fruktansvärt oavsett men det finns ju andra vägar att gå än att göra som dbf.

oavsett. 

Människor måste sluta leva i sina bubblor, både dom som hävdar att djur inte lider och även dom som är med i dbf eller liknande organisationer. Ingen av motpolerna gör någon som helst nytta för djurens välfärd.. snarare tvärtom.

Bara för att något är och alltid varit betyder inte det att det är rätt.

[Emma--]
5/5/13, 8:03 PM
#44

#32 Är det okej att utföra olagliga handlingar bara för att man tycker det är rätt?
För i såna fall borde även exemplet i #31 vara något som borde vara okej om personen slåss för miljön. Varför skulle det vara mindre okej?

Det är ju samma sak förutom att det inte handlar om levande individer.

db-2
5/5/13, 8:17 PM
#45

#41 Det handlar inte om sajten. De är terroristklassade av Svenska staten dvs det samhälle du lever i.

Inser idu nte att ditt resonemang är helt odemokratiskt och bygger på "den starkes rätt"? Om jag brinner för något - som du förhoppningsvis - tycker är moraliskt förkastligt och bryter mot svensk lag ska jag då göra det? Dina kaniner ser ut/låter som en utmärkt ragu i mina ögon, bara för att jag skulle kunna ta dem från dig, tycker du att det är ok att de hamnar på mitt matbord?

Timmorn
5/5/13, 9:50 PM
#46

#44 Snor dina ord här..
Är det okej att utföra olagliga handlingar bara för att man tycker det är rätt?
Det skulle innebära att.. Det var OK med 11 september eftersom att Usama bin laden tyckte att det var OK enligt hans filosofi. Att det är OK att göra inbrott eftersom att tjuven behövde det. Att det är OK för seriemördare/våldtäktsmän oftast psykopater som inte ångrar sig och har en helt annan världsbild att göra som de gör eftersom att de anser att det är OK. 
Eller… Att minkägarna får ha för små burar bara för att de tycker att det är OK?
Vems sanning ska man köra på om inte lagens?

Jag anser att minkburrna ska bli större och under tiden de lever ska de leva ett bättre liv. Helst ska pälsuppfödningen sluta, men det hjälper inte att släppa ut dom. Eftersom att de bor i burarna hela livet så är de dessutom med största sannolikhet livrädda ute i naturen.
Jag skulle säga att det mesta som djurfront håller på med är olagligt, och fel. Sedan kanske de kämpar mot saker som är fel också, men de använder helt fel metoder för att rätta dessa fel.

We accept the love that we think we deserve - Perks of being a wallflower

“A dog is the only thing on earth that loves you more than he loves himself.” ― Josh Billings

enbartmalin
5/5/13, 10:09 PM
#47

Åh herre gud!
HUR kan minkarna gynnas av en lång och plågsam död!? HUR!!??

Jag är helt och hållet emot minkfarmar. Dom borde stängas.
Men jag är också emot djurplågarna som släpper ut dom stackars minkarna till en säker, långsam och plågsam död!

Hälsningar Malin

Upp till toppen
Annons: